English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Na rally se Subaru Legacy

Zařazeno : na rally s

Honza Froněk, 31.08.2010 17:04
Tisknout článek
Kategorie : Testy; zobrazeno : 16589x


Bývaly doby, kdy japonská automobilka Subaru dělala silné a výkonné vozy, které spásaly trávu kolem silnice. Ale nyní je zde velice úsporný dieselový boxer, se kterým jedete za půl zdarma. S dieselovým boxerem ševelícím pod kapotou Subaru Legacy kombi jsme vyrazili na Německou rally.
Ilustrační foto
Ilustrační foto
Pátá generace Subaru Legacy spatřila světlo světa loni na podzim. Nový model povyrostl do všech stran a designem se zase o něco přiblížil evropské konkurenci. Pryč jsou již doby, kdy majitelé Subaru sice chválili stálý pohon 4x4, ale hořekovali nad spotřebou nebo montovali do vozů LPG. S příchodem diselového boxeru se situace změnila. A tento motor klapal i pod kapotou našeho vozu. I když klapal není to správné slovo, oproti německým dieselům spíše ševelil.
Ilustrační foto
Ilustrační foto

Design karoserie mi dříve přišel zdařilejší u předchozí generace, která na mě působila sportovnějším dojmem. Ale po pěti dnech ježdění s vozem, kdy jsem měl auto pořád na očích, jsem začal objevovat kouzlo i v novém modelu páté generace. Nejvíce podařenou shledávám příď a záď kombíku. Přídi dominují velké světlomety a otvor pro vstup vzduchu v kapotě ala STi. Záď s povedenou koncovkou výfuku působí vyváženým dojmem. Největší potěšení z pohledu na vůz si tak budou dopřávat před vámi jedoucí řidiči, kteří registrují Subaru ve zpětném zrcátku nebo naopak posádka vozu, která se vám lepí na „zadek“. Po stranách vypadá vůz velmi mohutně. Přední a zadní převisy karoserie včetně vytažených blatníků působí dojmem, že vůz je ještě o něco větší než jsou jeho papírové hodnoty (délka: 4775mm, šířka: 1780mm, výška: 1535mm). Z velkých zpětných zrcátek se zabudovanými ukazateli směru je pěkný výhled a řidiči neuteče nic, co se za vozem děje. Při parkování na příjezdovkách se skvěle hodí automatické sklápění. Rozhodně však design Legacy kombi budí pozornost všude, kam s vozem přijedete. Zvláště, když je auto oděno do vyzývavé červené metalízy, která nechá vyniknout chromovaným doplňkům a šestnácti palcovým elektronům. Škoda jen, že už u Legacy nenajdeme efektní bezrámová okna dveří.
Ilustrační foto
Ilustrační foto

Velmi silnou stránkou nového vozu je prostornost interiéru, za který vděčí rozvoru náprav 2750 mm. Místa na předních i na zadních sedadlech je dostatek. Vzadu si s prostorností nic nezadá s českým etalonem Škodou Superb. Není tedy problém na rally odvézt ještě další čtyři kamarády. Klidně to mohou být i fotografové se svým nádobíčkem, protože zavazadelník má velmi slušnou hodnotu 526 litrů, nesmíme však zapomenout, že se jedná o vůz se stálým pohonem všech kol! Dno kufru je v jedné rovině s nakládací hranou a další odkládací schránku najdeme i v místě, kde bývala rezerva. Vůz je totiž vybaven lepící sadou. Víko kufru by se mohlo vyklápět o trochu výše a ušetřit tak hlavu majitele četných boulí.
Ilustrační foto
Ilustrační foto

Sedáky jsou čalouněné nezvyklou látkou, která působí velmi příjemně. Kamarádi mohou na přejezdech klidně vytáhnout svačiny z domova, protože látka se velmi dobře udržuje. Sedadlo řidiče je možno nastavovat elektricky a oba přední sedáky nabízejí mimo velmi dobrého bočního vedení i vyhřívání a bederní opěrku. Při dlouhé cestě není problém najít pohodlnou polohu a strávit ve voze na jeden zátah několik hodin. Odkládacích schránek je po interiéru rozmístěno několik, není problém třeba odložit láhev s pitím do dveří. Skvěle se hodí dvě 12V zásuvky, do jedné píchnete navigaci, druhá, která je ukrytá v loketní opěrce, může na přejezdu posloužit třeba pro nabití baterií do foťáku.
Ilustrační foto
Ilustrační foto

Přístrojová deska s imitací kovu vypadá luxusně, nelíbí se mi jen „bazének“, ve kterém jsou schované hodiny a palubní počítač. Ale na druhou stranu se dobře hodí k odložení mapy vedle sedícího mitfáry. Mapa pak v zatáčkách necestuje po přístrojové desce ze strany na stranu. Ovládání počítače je řešeno trochu krkolomně a poskytuje jen hodnoty spotřeby se sudým desetinným číslem. V místech před spolujezdcem a na kapličce budíků by mohlo být použito více měkčených plastů. Audio soustava ovládaná z volantu hraje v základním nastavení zastřeným zvukem, je třeba si pohrát s basy a výškami. Z volantu je možné ovládat i mobilní telefon spojený s rádiem přes bluetooth. Spárování přístrojů ale bez manuálu nedokážete. O příjemné klima v kabině se stará dvouzónová automatická klimatizace, která zvládá i regulaci po půl stupních. Ze tříramenného volantu obšitého kůží, který výborně padne do ruky, je možno ještě mimo zmíněného ovládat i tempomat.
Ilustrační foto
Ilustrační foto

Vlevo pod volantem je ovládání elektronické ruční brzdy. Ta se sama deaktivuje při rozjezdu vozu, musíte ale mít zapnutý bezpečnostní pás. Moc se mi nelíbily síťky na zadních oknech, které nelze nikam srolovat, pouze sundat jako celek. Velmi pěkným efektem je pohyb všech ručiček ukazatelů po otočení klíčkem.
Ilustrační foto
Ilustrační foto

A to nejlepší nakonec. Motor ruku v ruce s podvozkem a skvělými jízdními vlastnostmi je nejsilnějším trumfem v rukou Subaru Legacy. Podvozku se stálým pohonem 4x4 nelze nic vytknout. Čtyřkolka vás nenechá nikde ve štychu. Když zaparkujete na mokré louce, můžete se jen smát Octaviím, které se jen těžko rozjíždějí. Vy se vždy rozjedete s ladností anglického gentlemana. Není tedy důvod nevyrazit do těžšího terénu. Dříve než se dostanete na limit čtyřkolky, dá o sobě vědět menší světlá výška vozu. Většinu oslích stezek vedoucích k rychlostnímu testu ale Subaru zvládne bravurně a kdo chce jezdit po lese, pořídí si SUV. Na ucpané příjezdovce potěší snadná manévrovatelnost s vozem a velký poloměr otáčení. Není problém se otočit i na úzké cestě.
Ilustrační foto
Ilustrační foto

Dvoulitrový dieselový boxer disponuje výkonem 150 koní a kroutícím momentem 350 Nm, který je k mání již od 1800 otáček. Motor ihned reaguje na sešlápnutí plynového pedálu, do 1400 otáček se nic moc neděje, ale po překonání této hranice vás čeká plynulý zátah až ke 4000 otáčkám. Kromě zátahu odspodu není problém zrychlovat i na šestý rychlostní stupeň až k maximální rychlosti vozu. Do kabiny přitom i při vysokých rychlostech neproniká skoro žádný dieselový rachot a po nastartování musíte chvíli přemýšlet, jestli jste opravdu ve voze spalujícím černé zlato. Nejlepší na tom všem je ale spotřeba vozu. Na dálniční trase Praha – Trier byla průměrná spotřeba 7,2 l/100 km při dodržování rychlostních limitů a jízdou kolem 160 km/h na místech bez omezení. Při cestě zpět byla dálnice volnější a tak ručička tachometru často atakovala hranici 200 km/h, průměrná spotřeba v tomto případě byla krásných 7,8 l/100 km. Při dodržování českých předpisů zkonzumoval motor 11 litrů nafty na 190 kilometrů, z toho byla i část po Praze.
Ilustrační foto
Ilustrační foto

Subaru Legacy kombi 2.0D v základní výbavě Active pořídíte již za 712 500,- bez DPH. Základní výbava je ale oproti konkurentům velmi bohatá, obsahuje např. xenonové světlomety, elektricky ovládané sedadlo řidiče, dvouzónovou automatickou klimatizaci, rádio s měničem na 6CD včetně bluetooth handsfree, tempomat, hill holder, ABS, brzdový asistent, stabilizaci podvozku, kontrolu trakce a šestici airbagů.
Ilustrační foto
Ilustrační foto

Co dodat závěrem? Dieselové Legacy kombi je rozhodně povedený vůz a pro fanouška rally musí být znak Subaru na přídi citovou záležitostí. A nebojte se, pryč je doba, kdy jste se Subaru stáli na pumpě každých 300 kilometrů…

/ Zpět na přehled článků

/Související články

Racing-Mania.cz

Na rally s Peugeotem 508

27.01.2012 23:50

Článek Radek Vojtěchovský, Testy

Na rally se Subaru XV 2.0D

Na rally se Subaru XV 2.0D

21.07.2014 08:56

Článek Honza Froněk, Testy

Na rally s Peugeotem 308 2.0 HDi

Na rally s Peugeotem 308 2.0 HDi

15.11.2014 20:03

Článek Honza Froněk, WRC

Na rally s Volkswagenem T-Roc

Na rally s Volkswagenem T-Roc

08.09.2018 22:51

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally se Škodou Yeti

22.07.2010 08:10

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally se Subaru Legacy

31.08.2010 17:04

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally s Peugeotem 308 eHDI

06.08.2011 16:39

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally s Citroënem Berlingo

25.09.2011 18:03

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally s Volkswagenem Caddy

22.09.2012 16:00

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally s Citroënem C4 Aircross

20.02.2013 21:04

Článek Honza Froněk, Testy

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/Švédsko po 2.etapě: Ogier v čele, ale už ne s takovým nás...

/ Další video...