Zařazeno : MS1010
"Na Japonsko mám dobré vzpomínky. I přes tak daleký přesun je to pro mě nádherná země. Trať je hodně složitá. Pilot musí být precizní, aby udržel vůz na úzkých cestách a tudíž i poznámky musí být přesně načasované. Od startu do cíle je nutný perfektní výkon."
V juniorském týmu se Sordo objevuje pro zbytek sezony na tratích se šotolinovým povrchem. "Chci ze sebe vydat všechno a dokázat, že umím být rychlý nejen na asfaltu, ale i na šotolině."
Po čase se do země vycházejícího slunce vrací Kimi Räikkönen, vítěz z roku 2005 Velké ceny Japonska v F1.
Tři otázky pro Benoita Nogiera, týmového šéfa Citroën JWRT
Role spolujezdce dvojnásob důležitá
V čem vidíte specifika této rally?
„Všechny podniky v mistrovství světa nejsou snadné. Každý z nich má svá specifika a charakteristické vlastnosti. V Japonsku bývá často vrtkavé počasí. Může být bláto, do kterého se vyjedou koleje. Tratě jsou úzké a technicky náročné. Je nezbytné mít precizní poznámky. Role spolujezdce je tu dvojnásob důležitá.“
Dani Sordo pojede podruhé v týmu. Co od španělského pilota očekáváte?
„Jsem rád, že ho opět mohu přivítat v týmu. Ve Finsku jsme byli spokojení s jeho představením. Byla to jeho premiéra v novém týmu a rychle se začlenil. V Japonsku už jednou úspěšný byl. Očekáváme, že pojede na stejně vysoké úrovni. Měl by se pohybovat mezi pěti nejlepšími.“
A co Kimi?
„Zlepšuje se podnik od podniku a přibližuje se výkonům těch nejlepších. Jejich poslední vystoupení postupné zlepšování ukázalo. Navíc se zlepšují pravidelně. Japonsko bude nové i pro ostatní týmy. Kdyby se nám podařilo zopakovat dobré výsledky například z Turecka a Bulharska, bylo by to výtečné.“
10.09.2010 12:54
Jiří Větrovec, WRC