English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Nová filozofie pro N4 [+FOTO]

Zařazeno : Renault, Mégane, N4

Radek Vojtěchovský, 21.09.2010 09:32
Tisknout článek
Kategorie : Ostatní; zobrazeno : 9578x


Automobilka Renault se rozhodla vstoupit do boje proti tradičním produkčním vozům Subaru a Mitsubishi, přichází však se zcela jinou koncepcí. Jaký bude Mégane RS N4?
Mégane RS
Mégane RS
Se třetí generací modelu nižší střední třídy Mégane přichází opět i jeho "ostrá" verze RS. Nic zvláštního, Renault nabízí hot-hatche s označením RS odvozené i od menších modelů Twingo a Clio. Srdcem Méganu RS je přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr. Že je vám to povědomé? Tento motor přece pohání vozy třídy N4 a tak Renault vstupuje i do této třídy. Po Twingu R1 a R2 a Cliu R3, které se navíc prodává ve různých variantách, přichází čtvrtý soutěžní vůz francouzské automobilky. Renault tak přichází s nejširší nabídkou vozů pro rally, ve které chybí pouze vrcholná třída S2000.

Mégane se však ubírá naprosto jiným směrem, než Lancer a Impreza. To jsou mohutné a poměrně těžké vozy s pohonem obou náprav, kdežto francouzský vůz bude pouze předokolka, která by měla těžit především z nižší hmotnosti a větší obratnosti ve srovnání s japonskou konkurencí. Tím také Renault dává najevo, na jaké trhy míří - těžko lze čekat rozšíření v "šotolinových" zemí jako je třeba Finsko. Ani automobilka samotná se netají tím, že šotolinové ambice vůz nemá. Spíše lze očekávat jeho rozšíření v zemích, kde se soutěže odehrávají na kvalitních asfaltech a kde se prosazují i vozy třídy GT, tedy Španělsko, Kanárské ostrovy, Francie nebo Belgie.
Mégane RS
Mégane RS

Po technické stánce nabídne Mégane RS především inovativní řešení přední nápravy, které je podobné jako u Fordu Focus RS a které v sériovém modelu využívá třeba Clio RS. Jedná o systém, který minimalizuje přenos kroutícího momentu do řízení, což je u vozu s velkým výkonem přenášeným výhradně na přední kola nutné. Motor bude vycházet ze sériového přeplňovaného dvoulitru se šestnácti ventily a bude opatřen restriktorem sání o průměru 33 mm podle pravidel pro N4. Elektroniku motoru obstará Cosworth, brzdy Brembo (přední kotouče 355 mm zadní 290), pětistupňovou převodovku Sadev a tlumiče Öhlins.

První jízda nového vozu je plánována na Rallye du Var v listopadu, homologace pak začátkem roku 2011, aby nová N4 mohla stát na startu nové sezóny.
Mégane RS
Mégane RS

Mégane RS
Mégane RS

Twingo R2
Twingo R2

Clio R3
Clio R3


Zdroj: autohebdo.fr
Foto: Renault Sport a archiv

/ Zpět na přehled článků

/Související články

Racing-Mania.cz

Nová filozofie pro N4 [+FOTO]

21.09.2010 09:32

Článek Radek Vojtěchovský, Ostatní

Racing-Mania.cz

Renault pojede 7 závodů ME včetně Barumky

21.02.2013 11:35

Článek Honza Froněk, ME

Renault testuje nové Clio R3

Renault testuje nové Clio R3

10.10.2013 13:42

Článek Honza Froněk, WRC

Nahradí Renault v J-WRC Citroen?

Nahradí Renault v J-WRC Citroen?

31.05.2015 11:41

Článek Honza Froněk, WRC

Racing-Mania.cz

Renault Megane N4 míří do Německa

15.03.2011 18:50

Článek Honza Froněk, Ostatní

Racing-Mania.cz

Vstoupí Renault do WRC?

21.01.2011 12:51

Článek Radek Vojtěchovský, Ostatní

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/Dakar 2017: 9.etapa [ZRUŠENO]

/ Další video...