Sláva Ducháček je po dlouhá léta neodmyslitelně spojený s rally, ale jeho kořeny sahají i do rallycrossu. Po loňské pauze, kdy odjel jen dva závody, mění disciplínu. Letos ho uvidíme v autocrossu.
Ilustrační foto
Sláva Ducháček je pro některé autocrossaře neznámé jméno. Tento jezdec začínal s rallycrossem, aby později naskočil do rally. Se Škodou Felicia Kit Car vyhrál třídu ve sprintrally v roce 2006. Poté přišla velká změna a Sláva se posadil do Mitsubishi Lancer Evo 9 od Seznam rally teamu. Na jeho jízdu byl krásný pohled a i výsledky byly skvělé. Sám jsem se vedle něj několikrát posadil a sledoval jeho precizní jízdu. Pro tento rok chystá změnu. Bude pilotovat Kartcross Romana Poláka. Máme se nač těšit. Sláva je sakramentsky rychlý.
Ilustrační foto
Slávo nedávno jsi prodal druhý vůz zakoupený od seznam rally teamu. Nepřemýšlel jsi o případném pronajímání či o návratu za volant? "Původně jsem měl plány, že si jedno auto nechám a budu s ním závodit. Bohužel provoz je velmi náročný a nepodařilo se mi sehnat dostatek financí na sezónu 2011. Když jsem měl možnost prodat i druhý vůz, se slzou v oku jsem ho prodal. O pronájmu jsem také uvažoval, chvíli jsem auto nabízel, ale v dnešní době je to těžké. Finanční krize postihla většinu závodníků."
Ilustrační foto
S Mitsubishi jsi najezdil mnoho kilometrů. Jak na tento vůz vzpomínáš? "Vzpomínek na „devítku“ mám spousty. Vzpomínám si na můj první závod s EVO9 na Valašské Rally 2008. Odstartovali jsme do první RZ a během chvíle bylo na tachometru 200. Sundal jsem nohu z plynu, protože 200 se mi zdálo dost :-). Trvalo mi delší dobu než jsem si zvykl na vyšší rychlosti, na které jsem s Kitovou Felicií nebyl zvyklý."
Ilustrační foto
Je nějaký hezký okamžik s tímto vozem, který si budeš pamatovat? "Je jich hodně. Určitě rád vzpomínám na některé dobře zajeté časy. Patří mezi ně třeba 3. čas na domácí RZ Koráb nebo 2. čas na RZ v Plzni, obojí při Rally Šumava. Hezké vzpomínky mám také na Rally Prachatice, kdy jsme dva roky po sobě dokončili soutěž na 5. místě absolutně. Také občas vzpomínám na některé „krizovky“, které mě tehdy sice vyděsili, ale s odstupem času se tomu i zasměji, protože jsem to většinou ustál. Někdy prostě „haluz jak svině“. :-D"
Ilustrační foto
Před Mitsubishi jsi pilotoval Felicii Kit Car. Co se ti vybaví pod slovy Kit Car? "S Felicií Kit Car jsme vyhráli třídu A5 ve Sprintrally 2006. Bylo to čistokrevné tovární Áčko. Hrozně rád na Kita vzpomínám, občas si pustím nějaké video nebo onboard. Auto bylo jako motokára, krásně ovladatelné, ale vyžadovalo razantnější přístup k ovládání. Mělo výborný motor, převodovku, brzdy i podvozek. Jediné co byl trochu problém, byly některé díly. Nedali už se většinou nikde koupit a tak nám nezbývalo než si je podle výkresů vyrobit."
Ilustrační foto
Jak jsi se vůbec k motorsportu dostal? "Motoristický sport mě zajímal už od dětství. Chodili jsme se s tátou dívat na domácí Rally Šumava. V objektu firmy, ve kterém jsme s rodiči bydleli, sídlil autokrosový team. Táta s partou kamarádů tam postavili buginu s motorem TATRA V8 (tehdy ještě s náhonem na zadek). Jezdili jsme na všechny autokrosové závody. Vždy jsem snil o tom, že budu jednou sám závodit."
Pro letošek jsi oznámil změnu. Techniky i disciplíny. Jak se těšíš na Kartcross a co o této bugině víš? "Na závody už se moc těším. Dříve jsem jezdil Rallycross a od té doby mám rád hromadné starty a souboje s ostatními na trati, což u rally není. Kartcrossová bugina má motor z motocyklu o objemu 600 ccm, točí 13000 otáček, výkon 130PS, má sekvenční převodovku a váží jen 300kg."
Ilustrační foto
Znáš nějaké jezdce kartcrossu, nebo jsi se byl na nějaký závod v loňské sezóně podívat? "Některé jezdce znám třeba z rally nebo z rallycrossu. V loňské sezóně jsem viděl několik závodů. Všechna auta jsou stejná a jsou tam hezké jezdecké souboje."
Jaký je tvůj program v autocrossu? "Rád bych odjel celou sezónu 2011."
Jaké máš ambice? "Ambice si moc vysoké nedělám, chtěl bych jenom vyhrát. :-)"
Ilustrační foto
Jaký vůz budeš řídit. Přemýšlíš o koupi tohoto speciálu? "Na první dva závody (Sosnová a Nová Paka) jsem domluven s Romanem Polákem na pronájmu jeho auta, se kterým vyhrál loňský ročník MASCOMCUP 2010. Během těchto závodů uvidím, jestli s tímto autem odjedu celou sezónu, nebo ho koupím. Je tady i možnost stavby nové buginy. Ale to vše ukáže čas…"
Děkuji za rozhovor a přeji v autocrossu hodně štěstí!