Zařazeno : ME1302, Černý
Velmi prudká změna počasí v podobě oteplení způsobila, že tratě lotyšské Raly Lijepaja roztály, jsou téměř bez sněhu, šotolina se střídá s ledem a naopak. Trať je aktuálně tvořena hlavně zmrzlou šotolinou, na níž se vyskytují ledové a sněhové plochy. Povrch je však docela milosrdný ke speciálním pneumatikách s velkými hroty, které se naštěstí jen málo opotřebovávají. V místech, kde povrch rychlostní zkoušky přes den rozmrzne, jej v noci mráz opět promění v led.
Úvodní den lotyšské Rally Liepaja Ventsplis tvořily tři měřené úseky o celkové délce 41 kilometrů. Honza Černý s Pavlem Kohoutem jsou momentálně nejrychlejší posádkou s vozem Škoda Fabia S2000 ve startovním poli a průběžně jim patří desáté místo absolutně v hodnocení ERC, kdy jej od vítěze dělí necelá minuta a půl. Jsou také nejrychlejší posádkou, která na tuto rally vyrazila z České republiky. Aktuální průběžné umístění ale přesto není to, co by Honza Černý od prvních kilometrů Rally Liepaja Ventsplis očekával.
Jan Černý: „V první rychlostní zkoušce jsme začali moc opatrně. Snažil jsem se jet až příliš čistě, abych neopotřebovával hroty na pneumatikách. Neměl jsem představu, jakým tempem se na tomto povrchu pojede, ale zjistil jsem, že zmrzlá šotolina hrotům příliš neublíží. Hned na druhém měřeném úseku už to bylo o mnoho lepší, ale asi 7 kilometrů před cílem jsme trefili kámen na trati, který způsobil poškození brzdové hadičky k jednomu kolu. Ztratili jsme tlak v brzdovém systému a do cíle vložky jsme dojeli prakticky bez brzd. Závadu jsme provizorně opravili, ale další test jsme jeli jen se třemi brzděnými koly a to moc nefunguje. Jsme průběžně desátí, což není to, co bych si na úvod představoval. Jsem si jistý, že můžeme být o dost rychlejší, což doufám zítra potvrdíme.“
Sledujte aktuální týmové informace na www.facebook.com/cernyracing
Více souvisejících článků!