To, o čem se v posledních dnech mluvilo, bylo potvrzeno na dnešní tiskové konferenci v Japonsku. Automobilka Toyota se vrací do WRC. Poprvé uvidíme Yaris WRC na tratích MS v roce 2017. Testovacími jezdci bude francouzské duo Stephane Sarrazin a Eric Camilli, které doplní Sebastien Lindholm.
Potvrzeno - Toyota se vrací do WRC [FOTO+VIDEO]
Prezident Toyota Motor Corporation Akio Toyoda oznámil během tiskové konference, že Toyota ukončí absenci ve WRC trvající od roku 1999. Kolínská Toyota Motorsport GmbH (TMG) bude vyvíjet Yaris WRC, se kterým se představí v MS v roce 2017. Na tiskové konferenci byl vůz poprvé představen veřejnosti.
Potvrzeno - Toyota se vrací do WRC [FOTO+VIDEO]
"Když jsem byl loni ve Finsku, hodně fanoušků se mě ptalo, kdy se Toyota vrátí," říká Toyoda. "Lidé mluvili o historii značky ve WRC. Byl jsem překvapen, kolik lidí si to ještě pamatuje. Cítil jsem, že je třeba se vrátit, dokud to mají lidé ještě v paměti. Chceme vyrábět lepší auta a bavit lidi. Proto jsme se rozhodli pro návrat v roce 2017. Naposledy jsme v MS soutěžili v roce 1999. Proto bych spíš řekl nový start než návrat. Musíme začít od nuly s budováním týmu i auta."
Potvrzeno - Toyota se vrací do WRC [FOTO+VIDEO]
Testovacím pilotem číslo jedna bude Staphane Sarrazin. Toho doplní Sebastien Lindholm a mladý Francouz Eric Camilli, který je prvním členem juniorského schématu japonské automobilky. TMG vůz již nějaký čas testuje, program se teď ale zintentivní.
Potvrzeno - Toyota se vrací do WRC [FOTO+VIDEO]
"Je pro nás čest, vrátit značku Toyota do MS a dále pokračovat ve vytrvalostních závodech," říká prezident TGM Yoshiaki Kinoshita. "Pracovat zároveň na dvou prgramech v motorsportu je výzva, ale věříme v úspěch. Čeká nás hodně práce a už se těšíme na další kroky ve vývoji a juniorském programu."
Potvrzeno - Toyota se vrací do WRC [FOTO+VIDEO]
Technická data Motor: 1,6l Typ: čtyřválcový Přímé vstřikování: do 200bar Tlak turba: 2.5bar (max) Restriktor: 33mm Výkon: 300 koní (při 6000rpm) Točivý moment: 420Nm Max otáčky: 8,500rpm Převodovka: sekvenční, 6 rychlostí Spojka: ZF Sachs Brzdy: 300mm šotolina, 355mm asfalt Kola: 7 x 15" šotolina, 8 x 18" asfalt Gumy: Michelin Rozměry: délka 3910mm, šířka 1820mm