Volkswagen obhajuje kvality svého nového speciálu R5. Včera se na sociálních médiích objevily fotografie vozu ze šotolinového testu na jihu Francie, kterému se úplně vytrhla zadní náprava.
Foto: FB
Asi nikomu včera neunikly fotografie Pola R5 z testu ve Francii bez zadní nápravy, která byla kompletně vytržená ze soutěžního speciálu. Podle technického ředitele FX Demaisona se jednalo o destruktivní test, se kterým je spokojen. Za volantem vozu byl Pontus Tidemand.
"Testovali jsme ve Fontjoncouse," říká Demaison. "Místní cesty se využívají při testech na Dakar. Jsou rozbitější než cokoliv, co jsme viděli na Akropolis. Je to extrém, proto jsme sem vyrazili. Abych byl upřímný, cílem bylo rozbití auta. Obrázky jsou po čtyřech dnech testů, kdy všechny komponenty vydržely mnohem déle, než se čekalo. Proto jsme sem jeli. Auto je určeno pro zákazníky, tento test je pro ně. Není možné, aby obdrželi vůz, který neprošel dostatečným vytrvalostním testem."
Na dotaz, proč se zadní náprava úplně vytrhla z vozu tiskový mluvčí VW Motorsport odpovídá: "Stalo se to před více jak týdnem. Bedlivě jsme vše analyzovali a jsme s výsledkem spokojeni. Určitě chápete, že nebudu zabíhat do detailů."
Příští měsíc touto dobou čeká speciál homolgace FIA. Na konci října proběhne premiéra na Španělské rally.