English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

K pražskému triumfu zbývaly tři kilometry

Zařazeno : Praha18, Štajf

Tomáš Vaněk, 03.12.2018 09:38
Tisknout článek
Kategorie : Česká rally; zobrazeno : 3341x


Posádka týmu Racing 21 Vojtěch Štajf – Karel Janeček přišla s novým vozem Volkswagen Polo GTI R5 o vítězství v XXIV. TipCars Pražský Rallysprint na poslední rychlostní zkoušce, a nakonec závod dokončila na pátém místě celkové klasifikace.
K pražskému triumfu zbývaly tři kilometry
K pražskému triumfu zbývaly tři kilometry

Tradičně velmi populární soutěž TipCars Pražský Rallysprint se šesti rychlostními zkouškami, uzavírající každoročně sezónu českých automobilových soutěží, se konala o prvním prosincovém dni na území hlavního města Prahy.  

Tým Racing 21 zde v premiéře představil zcela nový vůz Volkswagen Polo GTI R5 zapůjčený od týmu Baumschlager Rallye & Racing. Zároveň na týmové tiskové konferenci oznámil Racing 21 nasazení tohoto unikátního vozu z dílen Volkswagen Motorsport pro sezónu Mistrovství České republiky 2019 v automobilových soutěžích.

Samotnou soutěž ovlivnila náhlá změna počasí a přes noc napadlý sníh donutil startující posádky k použití speciálních zimních pneumatik. Hned v úvodu soutěže nasadil Vojtěch Štajf navigovaný výjimečně spolumajitelem týmu Karlem Janečkem velmi solidní tempo a mezi trojicí nejrychlejších celkové klasifikace se držel v rozmezí 2,5 sekundy. Přestože Štajf absolvoval před startem soutěže pouze velmi časově omezený test s novým vozem, navíc na suchém povrchu, dokázal svojí dravou jízdou nejen držet krok s konkurencí, ale také potěšit tradiční tisíce diváků na sněhem pokryté trati v Praze.

Přesně v polovině soutěže se po havárii průběžně vedoucího jezdce dostala posádka Štajf – Janeček s vozem Polo GTI R5 do celkového vedení soutěže a na druhou posádku v pořadí navýšila po páté zkoušce svůj náskok na více jak 13 sekund. V posledním měřeném úseku na okruhu Strahov však předjížděl Vojtěch Štajf jiný soutěžní vůz a následná krátkodobá ztráta koncentrace jezdce zapříčinila příliš rychlý výjezd z retardéru, kde vůz levým zadním kolem zavadil o obrubník. Vojtěch Štajf s Karlem Janečkem tak museli absolvovat celý poslední okruh s vylomeným kolem. Jízda omezenou rychlostí tak sebrala šanci na jasné vítězství v soutěži a posádka Štajf – Janeček se propadla až na páté místo absolutně, se ztrátou pouhých šesti sekund na vítěze.        

„Z výsledku v soutěži jsem nakonec zklamaný, přestože před startem jsme deklarovali, že v Praze chceme především nabrat první zkušenosti s vozem Polo GTI R5 a představit jej divákům a partnerům týmu. Když přes noc napadl sníh, bylo jasné, že učení bude ještě náročnější a kdyby nám někdo ráno nabídl páté místo celkově, určitě bychom ho brali. Měl jsem tak v průběhu závodu velikou radost, že jsme se dosahovanými časy umísťovali v čele pořadí jednotlivých rychlostních zkoušek. Před poslední zkouškou nám už mnozí gratulovali, ale předčasně. Udělal jsem jezdeckou chybu, která nám vzala šanci nejen na vítězství tady v Praze, ale také na premiérové vítězství vozu Volkswagen Polo GTI R5 na světě. Mrzí mě to za mého spolujezdce Karla, celý tým, naše týmové partnery i tisíce diváků, kteří přišli v mrazivém počasí na pražský Strahov. K našemu triumfu chyběly pouze tři kilometry. Na trati jsme dojeli vůz Martina Vlčka, kterého jsem před retardérem stihnul předjet. Chtěl jsem mít jistotu, že náskok na prvním místě i přes malé zdržení udržíme a při výjezdu z retardéru jsem akceleroval příliš brzy a otřel se levým zadním kolem ve smyku o obrubník. Ucítil jsem náraz a pak jsme kvůli prasklému závěsu kola museli pomalou jízdou ještě objet jedno celé kolo,“ popsal dramatický závěr Pražského rallysprintu jezdec Vojtěch Štajf a dodal: „I přes svoji jezdeckou chybu, kterou jsem před cílem udělal a připravil nás s Karlem o celkové vítězství, musím tuto soutěž zhodnotit také z pohledu premiérového startu vozu Polo GTI R5. S vozem jsem neměl žádné zkušenosti a s nastavením na sněhovou břečku a namrzlou silnici jsme experimentovali, protože jsme neměli pro takové podmínky k dispozici žádná data. Opravdu nikdo z našeho týmu ani z týmu BRR nečekal tak skvělé výsledky, zejména i kvůli nevýhodě startovní pozice v prvních průjezdech. Na vůz jsem si zvykal velmi rychle, myslím, že to bylo na naší jízdě i vidět. Bohužel jsem měl za to, že již mám vůz více v rukou a dokážu odhadnout délku smyku, který byl v kritické chvíli delší jen o pár desítek centimetrů. Týmu Raimunda Baumschlagera ještě jednou velmi děkuji za zapůjčení vozu a zároveň se omlouvám za jeho drobné poškození. Jsem z jízdních vlastností vozu Polo GTI R5 opravdu nadšený a věřím, že pokud se nám povede vyladit auto pro české tratě a můj styl jízdy, budeme v sezóně 2019 hodně silní.“

Tým Racing 21 přeje všem fanouškům rally klidné vánoční svátky a také štěstí a zdraví v roce 2019!

Sejdeme na Valašské rally!               


/ Zpět na přehled článků

/Související články

Vojtěch Štajf: R5 je velkou výzvou

Vojtěch Štajf: R5 je velkou výzvou

30.03.2016 18:40

Článek Libor Hlisnikovský, Česká rally

Štajf otevřel účast v MERC druhým místem

Štajf otevřel účast v MERC druhým místem

30.04.2018 07:42

Článek Tomáš Vaněk, WRC

Racing-Mania.cz

Reprezentant Štajf se chystá na jih

12.05.2011 14:16

Článek Karel Špaček, Ostatní

Hustopeče: Štajf se chystá do vinic

Hustopeče: Štajf se chystá do vinic

16.06.2016 10:11

Článek Libor Hlisnikovský, Česká rally

Racing-Mania.cz

Štajf za polárním kruhem uspěl

30.01.2012 01:03

Článek Karel Špaček, Ostatní

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/Dakar 2019 - 9. etapa [AKTUALIZUJEME]

/ Další video...