English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Ducháček: Premiéra s Lancerem na výbornou

Zařazeno : MCR0706

21.08.2007 07:37
Tisknout článek
Kategorie : Česká rally; zobrazeno : 3088x


Poprvé od svého vstupu do automobilových soutěží v roce 2003 se posádka kdyňského APM-Automotive Rally Teamu Sláva Ducháček ? Petr Dufek představila s jiným závodním náčiním než se Škodou Felicia ve skupině A5.
Při Rally Prachatice si vyzkoušeli, jak chutná rally za volantem špičkového Mitsubishi Lancer Evo VII v nabitém poli produkčních vozů a svým výsledkem předčili všechna očekávání. O pátém místě celkově a o poháru za třetí příčku ve skupině N4 (PV) se jim před startem ani nesnilo. "Po domluvě s naším hlavním partnerem jsme se rozhodli vyzkoušet si jiné auto, které by nás posunulo zase o krok dál. Jednou z variant pro příští sezonu je právě startování s tímto typem vozu a tak jsme využili možnosti otestovat si ho na prachatickém sprintu. Jednalo se o jednorázovou akci a naším cílem pro letošní rok nadále zůstává co nejlepší konečné umístění ve ´velkém´ mistráku s felicií KitCar ve skupině A5," prozradil důvod této změny Ducháček. Před jihočeskou soutěží odjel Sláva s lancerem jen přibližně deset kilometrů, ale byl jeho jízdními vlastnostmi velmi příjemně překvapen. "S felicií se to dá těžko srovnat, výkon a rychlost jsou úplně jinde. Jen brzdy by mohly být silnější. Musel jsem změnit způsob jízdy, protože s felicií se může jet více razantně, kdežto s lancerem se zatáčky projíždí daleko rychleji a tak je potřeba čistější a plynulejší styl. Zpočátku jsem také hledal správný odhad, kdy začít z velké rychlosti brzdit. Člověk na rovince trochu šlápne na plyn a hned to jede dvěstě…," zhodnotil rozdíly kdyňský jezdec. Přiznal se, že dvě noci před soutěží vůbec nespal, jak se už na ostré svezení s ´mišákem´ těšil… Spolujezdec Petr Dufek se soboty ráno také nemohl dočkat a byl zvědavý, jaké nároky na čtení rozpisu bude mít rychlejší auto. Mírné obavy se však ukázaly liché a přechod stejně jako Sláva zvládl bez problémů. "Slyšel jsem se v interkomu lépe než ve felicii, takže jsem nemusel diktovat tak hlasitě, nevysiloval jsem se tím tolik a daleko lépe jsem si jízdu užíval," konstatoval v cíli spokojeně. V první RZ zajel bílomodrý lancer s číslem 19 desátý čas a to předčilo očekávání posádky i fanoušků. Ducháček poznal, že může rovnoceně bojovat s konkurencí, začal si více věřit a postupně se prokousával výsledkovou listinou dopředu. Navíc u diváků bodoval i atraktivním stylem jízdy, protože mohl jet uvolněně, nebyl svázaný nutností zisku bodů a mohl si tak do syta užít rozevlátých smyků. Ale i na něj přišly těžké chvilky. Ta první v RZ 4 při průjezdu návsí v Třebanicích. "Byl jsem příliš rychlý v nájezdu, při prudším brzdění se auto rozházelo a měl jsem co dělat, abych netrefil můstek. Úplně se mi z toho rozklepaly nohy a tak jsem pokazil i výjezd z návsi kolem kapličky. Tam jsem se tedy lidem moc nepředvedl…," už s úsměvem popisoval Sláva svojí první prachatickou ´krizovku´. Ta druhá přišla na konci ještě té samé rychlostní zkoušky, když předposlední zatáčku na vytahaném blátě projel opravdu hodně dlouhým smykem a v návaznosti na to i poslední zatáčku kolem cílové fotobuňky proletěl bokem více než měl původně v úmyslu… Po těchto zážitcích podle svých slov raději trochu zvolnil, ale dosahované časy kupodivu horší nebyly. Po odjetí všech devíti ´erzet´ nemohli Sláva s Petrem uvěřit vlastním očím. Na výsledkové tabuli se jejich jména vyhřívala na fantastickém pátém místě celkově. "Byli jsme hlavně rádi, že jsme dovezli auto nepoškozené až do cíle a výsledek naprosto předčil naše očekávání. Kdyby mi někdo před startem řekl, že z 99 startujících a 66 posádek v cíli skončíme pátí celkově a odvezeme si zásluhou toho, že Gavlák nemohl bodovat, i pohár za třetí místo ve skupině N4, tak se mu vysměju…," zářil po projetí cílové rampy spolujezdec Petr Dufek. Ducháček měl také obrovskou radost a nezapomněl přitom ani na poděkování těm, kteří se na úspěšném prachatickém vystoupení podíleli: "Hlavně chceme poděkovat APM-Automotive a všem dalším sponzorům za podporu, týmu Rally Sport Promotion za spolupráci, mechanikům za bezchybný servis a Karlu Trojanovi za perfektně připravené auto a užitečné rady před i během závodu. Teď jsme se namlsali, pokud bude možnost, tak se rádi ještě letos někde s lancerem svezeme, ale hned zítra se vrátíme nohama na zem a pustíme se do finální přípravy našeho ´kita´ na Barum Rally." Tato slova Sláva pronesl v radostném opojení v sobotu večer. To ještě netušil, že v pondělí mu v dílně při přípravě závodní felicie ocelová špona poraní oko a znemožní tak start ambiciozní kdyňské posádce na letošní ´Barumce´… Text: Robert Babor Foto: Miloš Rybář

/ Zpět na přehled článků

/Související články

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/

/ Další video...