Na setkání mistrů v Sosnové o minulém víkendu bude Jiří Volf rychle zapomínat. Páteční program byl v ryze sponzorském duchu, kde vedle Jirky usedla asi dvacítka partnerů teamu, sponzorů, kamarádů a v neposlední řadě i mechaniků, kteří vůz po celou sezónu připravovali.
Součástí pátečního programu byly i testy nastavení diferenciálů a alternativních řídících jednotek pro vůz Mitsubishi Lancer EVO IX. Sobotní rozjížďky Jirka pojal spíše jako exhibici pro diváky než závodění na krev o finále až do rozjížďky s Pepou Semerádem, která skončila masivní kolizí s betonovou bariérou.
Jaké byly plány pro Sosnovou a proč to dopadlo havárií? "Plány na Sosnovou byly jednoduché. Sice v minulosti s WRC jsem vždy soutěžil o přední místa, ale tentokrát jsem vyrazil do České Lípy za zábavou a pobavením diváků. Pátečních jízd jsem si užíval, smyky a takzvaná jízda dveřmi dopředu doprovázela toto celé vystoupení našeho EVO IX. Zlikvidoval jsem řadu pneumatik a nasbíral obrovské množství dat v řídící jednotce auta. Jediným problémem byl přerušovač ruční brzdy, který způsoboval rozpojení diferenciálu. Tento problém jsme ale okamžitě odstranili." vysvětlil Jiří Volf. "Auto fungovalo opravdu neuvěřitelně spolehlivě."
V čem byla tedy příčina kontaktu s bariérou? "Je to jednoduché. Chyba byla mezi volantem a sedačkou. Moje sestra nikdy před tím neseděla v závodním autě, tak jsem jí chtěl ukázat svezení smykem. Vůbec jsem nepočítal, že bychom s Pepou Semerádem vyhráli, ale když jsem jej viděl při výjezdu zhruba na stejné úrovni, doslova ve mě chytly saze. Věděl jsem, že vnitřní dráha je většinou rychlejší a tak jsem přidal. Při vjezdu na cílovou rovinku, jsem najel moc zprava a dostal vůz do nedotáčivého smyku. Kontaktu s betonem jsem nedokázal zabránit. Podle informace z řídící jednotky auta, rychlost nebyla vetší než v jiných případech před tím, zde jsem to ale neuřídil."
Jaká je škoda na vozidle a ohrozí to váš program do budoucí Prahy? "Škoda je solidní, druhým nárazem do bariéry došlo k poškození přední části vozu, kde jsou samé drahé díly. Normálně by tři týdny na opravu naprosto stačily, ale vozidlo musí počkat na našeho karosáře, který je na dovolené a to je problém. Věřím, že do Prahy bude EVO fit." doufá Jiří Volf.
Na Jirku se můžeme těšit na Pražském rallysprintu 7.-8. 12. 2007. V současné době probíhají jednání s hlavním partnerem této akce, což znamená představení vozu v nových barvách a designu. Všechny zveme na krásnou podívanou rally vozů a driftů v ulicích Prahy (Strahova) a jejího okolí (Řeporyje).
VOLF MEDIA SERVICE
Foto: HonzaF