Posádka Pospíšil / Vajík nastoupila do poslední soutěže Mistrovství Slovenské republiky TEMPUS BECEP RALLY Košice 07 s minimálním bodovým rozdílem jako druhá v průběžném pořadí hodnocení MSR.
Bodovou ztrátu v šampionátu znamenala především chyba Pospíšila s následným více než 20 min. pobytem v příkopu na rychlostní zkoušce v Rožňavě a také odstoupení na vadnou, byť nově zamontovanou poloosu v Tatrách v úvodu soutěže.
Na začátku Košické soutěže měly tři posádky (Starý / Jirátko, Podhájecký / Siska a Pospíšil / Vajík) šance na získaní titulu mistra Slovenské republiky. V úvodu soutěže se dopustil spolujezdec Starého chyby na okruhu, následná penalizace znamenala pro favorita velkou ztrátu. Na druhé straně posádka Pospíšil / Vajík zaznamenala na okruhových vložkách celkové 15. místo absolutně a Podhájecký se vzdaloval pouze po vteřinách.
Podhájecký kontroloval druhou pozici za Hadikem v kitové Octávii, která znamenala mistrovský titul. Starý se nenechal znervóznit chybou v úvodu a zajížděl se svým Renaultem Clio R3 vynikající časy a rychle snižoval náskok vedoucí dvojice šampionátu, naopak třídu vedoucí maďarská posádka Hadik / Juhász nemohla ani v případě vítězství zasáhnout do čelních pozic hodnocení šampionátu Slovenské republiky 2007. Na posledních vložkách posádka Starý / Jirátko stáhla svoji ztrátu na vedoucí posádky na desítky sekund a bylo jasné, že rozhodnout může sebemenší chyba kohokoliv z vedoucí trojice, defekt nebo technická závada.
Na poslední rychlostní zkoušce posádka Pospíšil / Vajík sice porazila vedoucího Podhájeckého, ten měl však řádově vyšší náskok a jak sám přiznal, šedivěl při sebemenším atypickém zvuku z auta. Posádce Starý / Jirátko se nepodařilo smazat celkovou ztrátu a tak po poslední rychlostní zkoušce Podhájecký mohl přijmout gratulace od vicemistra Pospíšila.
Skvěle zorganizovaná závěrečná soutěž Mistrovství Slovenské republiky byla zakončena slavnostním vyhlášením, kde posádka Pospíšil / Vajík převzala stříbrné poháry za 2. pořadí ve třídě A7 v mistrovství Slovenské republiky. Byla to příjemná útěcha za sezónu strávenou stavbou vozu Honda Civic R3, což bylo prioritou týmu pro tento rok. I z tohoto důvodu byla posádka od prvních soutěží přihlašována s vozem N3 ve třídě A7 a netrpělivě se čekalo na postupně přicházející evoluce komponentů vozu R3. Bohužel CD s mapami motoru a poslední kabely dorazily až těsně před posledním závodem v Košicích a tak posádka absolvovala i poslední závod opět ve vozu N3.
Hned následující víkend se jezdec Pospíšil účastnil GLOBAL ASSISTANCE setkání mistrů na autodromu Česká Lípa - Sosnová. Účast na setkání Pospíšil pojal především jako poděkování celému realizačnímu týmu a tak se na místě spolujezdce vystřídali mechanici a další spolupracovníci. Vzhledem k hvězdnému obsazení si Pospíšil nedělal sebemenší nároky na postup a o to více bavil prokřehlé diváky. Od finále ho nakonec dělily cca 2,5 s a ani ztráta na Kopeckého v relaci 7 s nebyla ostudná. Náladu odpočinkového dne tak nezkazil ani lehký střet s betonovou barierou po defektu kola ani drobný požár pod kapotou WRC, který spolujezdec Pavel Šivic s přehledem zlikvidoval v zárodku a nedošlo tak k větším škodám na
drahém voze.
Úkolem týmu pro následující dny je oživení vozu Honda Civic R3 a organizace slavnostní presentace pro sponzory i zákazníky, uvedení do plnohodnotného stavu pro soutěžní nasazení si však zcela nepochybně vyžádá dlouhé zimní testování částečně plánované i do lokalit s příznivějším klimatem.
Text: POSPA Rally team
Foto: Tomáš Němec