Manfred Stohl o víkendu debutoval za volantem speciálu S2000. Sedmé místo z Portugalské rally, fakt, že se v průběhu závodu stále zlepšoval, a zejména marketingová atraktivita IRC, to budou možná důvody pro jeho další starty v IRC.
Manfred Stohl se v Portugalsku premiérově představil s Peugeotem 207 S2000, jehož start byl financován pořadateli Vodafone Rally de Portugal a sponzory podniku. Rakušan bohužel v prvním dnu šotolinové soutěže výrazně ztratil v důsledku defektu, což mu zabránilo bojovat o vyšší příčky, následně však dokázal svou rychlost systematicky zvyšovat.
Po Portugalské rally se před Stohlem otevírá možnost dalších startů v sérii IRC. "Ano, jednáme o tom, ale zatím není nic definitivní," potvrdil možnost pokračování v IRC Manfred Stohl. "Z hlediska mého týmu Stohl Racing by byl start v Rusku marketingově velmi zajímavý. Účast v Ruské rally opravdu stojí za důkladné zvážení."
Otázkou zůstává, zda by se Manfred Stohl účastnil dalších podniků IRC opět s velmi atraktivním 'lvíčetem', nebo by se spolehl na vozy z vlastní stáje Stohl Racing, která provozuje 'enka'.
Vedle zaujetí seriálem IRC se Manfred Stohl koncentruje rovněž na zajištění startů v příštím ročníku WRC. Spolu se svými krajany by chtěl vytvořit rakouský M2 tým provozující Peugeoty 307 WRC, tedy modely vozu, s nímž se Stohlovi tak dařilo ve světovém šampionátu (4. místo z roku 2006).
Stohl by měl rozvážit, zda je pro něj výhodnější zaměřit se na WRC, v němž by startoval s kvalitní, leč stárnoucí 'třistasedmičkou' bez tovární podpory a riskoval by, že zapadne mezi Wilsony, Compancy a Rautenbachy, nebo dát přednost IRC a například dynamicky vyvíjené 'dvěstěsedmičce'. Pro Stohla by neměl být problém finančně zajistit sezónu v IRC a talentu a zkušeností má rovněž dost na to, aby se umisťoval na předních příčkách.
Zdroj: Rallye-Info.com
Foto: Miloš Rybář
ZuzanaH