English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Jussi Pinomäki - Sosnová je má nejoblíbenější trať [ROZHOVOR]

Zařazeno : Pinomaki

Tomáš Němec, 28.08.2009 09:00
Tisknout článek
Kategorie : Mistrovství Evropy; zobrazeno : 3837x


Jussi a Kalle Pinomäki, tato finská bratrská dvojice se trochu liší. Jussi po získání titulu v divizi 1A přestoupil do královské divize 1, kde s Citroënem C4 absolvuje první sezónu. Kalle si rallycross vyzkoušel dvakrát. Jeho jméno je spojováno hlavně s rally, kde brázdí RZ v Renaultu Clio R3.
Ilustrační foto
Ilustrační foto
Jedno mají ovšem společné. Jak už to u Finů bývá, jsou neskutečně rychlí. A právě Jussi a Kalle poskytli Rally-Manii exkluzivní rozhovor.

Odpovědi Jussiho:

Jussi tuto sezónu jedeš poprvé v královské divizi 1. Jak jsi zatím spokojen s výsledky?
„S výsledky v prvních čtyřech závodech jsem spokojen. Byli jsme schopni dostat se do A-finále ve čtyřech z pěti závodů. Poté jsme ale měli těžkou havárii, následně to bylo složitější. Věřím, že tvrdou prací jsme schopni se vrátit na úroveň před crashem a zajíždět zase dobré výsledky.“

Pilotuješ Citroën C4. Odkud pochází toto auto a jaký to je vůbec pocit řídit tak nadupaný stroj?

„Auto je od týmu Hansen International a je připravováno jeho lidmi. Řídit takové auto je skutečně neuvěřitelné. Nejvíce si užívám jízdu na rychlých tratích s dobrou přilnavostí. Tam právě pocítíte, jak silný je to vůz.“

V rakouském Melku přišla již zmíněná velice ošklivá havárie, při které došlo bohužel i ke zraněním. Ty i René Münich jste srážku odnesli několika šrámy. Jak se s odstupem času na havárii díváš a co bylo její příčinou?

„Havárie se stávají. Je to bohužel součást motosportu. Každý, kdo je zapojen do závodění ví, že se takové věci prostě dějí. Nejhorší je, že celé té situaci šlo lehce předejít, kdyby maršálové a vedoucí závodu zareagovali včas na auto stojící uprostřed trati. Jenže oni z nějakého důvodu nechali závod pokračovat.“

Video z tohoto střetu můžete vidět zde.
Ilustrační foto
Ilustrační foto

Tvůj Citroën byl z obou stran doslova sešrotovaný. Jak jste s týmem auto opravovali?

„Tým pracoval extrémně tvrdě a vůz se podařilo opravit na čas. Jsem opravdu hrdý, že jsme byli schopni dělat práci v tak krátké době a kompletní auto vrátili do svého původního tvaru.“

Jsi mistr Evropy v divizi D1A. Kdo myslíš, že titul získá letos?

„Mats Lysen byl po celou sezónu velmi dobrý a je blízko zisku titulu. On je velmi mladý a přesto předvádí kvalitní zralé výkony na všech typech tratí.“

Co tví soupeři?.Hansen, Isachsen, Pailler, Anne, Koutný, Hunsbedt, Jernberg, Eklund

„Mají mnoho zkušeností, ale nejsou neporazitelní.“

Před námi jsou poslední dva závody. Polský Slomczym a autodrom v Sosnové v ČR. V Sosnové se letos pojede poprvé s Joker lapem. Kam by jsi sosnovskou trať řadil a která je tvá nejoblíbenější?

„Obě dvě zbývající tratě mám rád, v minulosti se mi na obou poměrně dařilo. V Sosnové je několik zatáček, kde se dá dobře předjíždět, dosahuje se tam vysokých rychlostí, rozhodně proto patří mezi mé nejoblíbenější. Letos se tam poprvé pojede Joker lap, takže by to mělo být ještě zajímavější, každopádně doufám, že tam dosáhnu dobrého výsledku.“
Ilustrační foto
Ilustrační foto

Odpovědi Kalleho:

Kalle, pilotuješ Renault Clio R3, ale řídil jsi i Renault Clio S1600. Které auto je z tvého pohledu lepší?

„Moje zkušenosti s S1600 jsou pouze z jedné rally. Přesto mohu říct, že S1600 je mnohem lehčí než R3. Clio R3 má větší kroutící moment a motor je snadnější plně využít. Obě jsou ale tak rychlá, jak dobrý je jejich pilot.“

Zúčastnil jsi se Rally Finland, kde jsi sváděl souboj s naším Martinem Prokopem. Jak pro tebe celý víkend probíhal?

„Celkově to byl dobrý víkend. Rychlost jsme měli dobrou, byl jsem schopen jet bez chyb celý závod. Bylo to výborné, s Martinem jsem sváděli boj skoro po celý víkend. V sobotu ráno jsme ztratili skoro 20 vteřin kvůli zlomené páce ruční brzdy. Poté jsme ale jeli dál naplno na limitu, ale nepomohlo to, odstup od Martina již byl příliš velký.“
Ilustrační foto
Ilustrační foto

Jaké máš cíle v rally?

„V tuto chvíli doufám, že budu ještě dlouho závodit.“

Kam podle tebe MS v rally směřuje a co říkáš na vozy S2000?

„Jistě WRCa jsou drahé vozy. Pro soukromníka je to normálně příliš drahé. Doufám, že v budoucnu bude více vozů ve světovém mistrovství. Kategorie S2000 je lepší, protože jde o mnohem levnější vozy, které jsou stejně dost rychlé.“

Otázka na tělo. Ty, Jussi a start ve finále evropského závodu z první řady. Neláká tě posadit se opět do rallycrossového speciálu.Tentokrát v D1?

„Jussi je jeden z nejrychlejších jezdců v ERC, takže pro mě je nemožné jej porazit. Mám už nějaké zkušenosti s rallycrossem. V roce 2007 jsem závodil v Polsku a v Čechách v divizi 1A. Byla to dobrá zkušenost, ale úroveň ERC je opravdu vysoká. Možná někdy v budoucnu. Bylo by fajn užít si více rallycrossu."
Ilustrační foto
Ilustrační foto

Díky oběma za rozhovor a přeji hodně štěstí!

Foto: Tomáš Racek, Jan Froněk, Tomáš Němec

/ Zpět na přehled článků

/Související články

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/Crash Latvaly a Novikova v Mexiku [VIDEO]

/ Další video...

/Nejnovější fotogalerie

Hothess Mikuláš Rally 2019

Česká rally, Caga Radek
Hothess Mikuláš Rally 2019 - Česká rallyHothess Mikuláš Rally 2019 - Česká rallyHothess Mikuláš Rally 2019 - Česká rally

Hothess Mikuláš Rally 2019

Česká rally, Staněk Lukáš
Hothess Mikuláš Rally 2019 - Česká rallyHothess Mikuláš Rally 2019 - Česká rallyHothess Mikuláš Rally 2019 - Česká rally

W4 Rallye 2019

Ostatní, Červ Jaroslav
W4 Rallye 2019 - OstatníW4 Rallye 2019 - OstatníW4 Rallye 2019 - Ostatní