English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Boris Vaculík: Maximálka naší buginy je dle tratě a převodů kolem 180-200 km/h

Zařazeno : Autocross, Vaculík

Tomáš Němec, 29.10.2009 17:07
Tisknout článek
Kategorie : Ostatní; zobrazeno : 14450x


První rozhovor z autokrosového prostředí je tu. Další na sebe nenechají dlouho čekat. Jako první odpovídá Boris Vaculík, mistr Zóny střední Evropy v královské divizi.
Ilustrační foto
Ilustrační foto
Tento pilot startuje v královské divizi čtyřlitrů. Letos je z něho mistr Zóny střední Evropy. Jeho zbrusu nová bugina má neuvěřitelné technické parametry. Jaké to je s ní závodit a co připravuje na příští sezónu, to se dozvíte v následujícím rozhovoru.

Borisi, jsi mistr Zóny střední evropy v divizi 3. Sezónu hodnotíš jako úspěšnou?

"V rámci možností vcelku ano. Bohužel jsme nestihli připravit nové auto včas a vyjeli prakticky v půlce sezony s tím, že ji „obětujeme“ jako testovací a tomu jsme podřídili průběh. Myslím ale, že dětské nemoci se nám podařilo vychytat a v příští sezóně předvedeme konkurenceschopný speciál."
Ilustrační foto
Ilustrační foto


V MMČR jsi startoval jen sporadicky a celkově je z toho 7. místo. Porovnej MMČR a Zónu...

"Tak tratě jsou prakticky srovnatelné, neboť Zóna se jede na tratích, které odpovídají řádům FIA. Samozřejmě, že až na zónové domácí závody a závod v Itálii se neschází tak silná konkurence, nicméně nedá se říci, že by šlo o vyloženě lehké závodění. Žádné soupeře jsem nikdy nepodceňoval."

V malých racer buggy startuje tvůj syn Vojtíšek. Jak se mu vede a co příští sezóna?
"Vojtík jel letos svou 3. sezónu v racer buggy v divizi 160, kde skončil na pěkném 3. místě v obou seriálech, když dokázal 3 x zvítězit. Příští rok přestupuje do silnější kategorie 125, kde už auta opravdu lítají. Ani by mi nevadilo, kdyby zůstal u té své letošní trojky i po příští sezoně :-D. Jinak do jeho starého auta usedne ke své premiérové sezoně mladší syn Martínek, který v dubnu dovrší minimální věk pro tuto kategorii – 5 let. Půjde o jeho první, seznamovací sezónu, takže jediné, co si přeji, je co nejmíň kolostřešních situací…"
Ilustrační foto
Ilustrační foto

Řekni nám technické údaje tvé buginy. Kolik takový stroj dokáže jet a jaké má zrychlení? Jaký je to pocit řídit něco tak rychlého?
Naše nové auto je z dílny Ladislava Hanáka, některé části jako oblouky pocházejí z předešlého modelu, jinak vše ostatní je nové. Používáme atmosférický motor Nissan o objemu 4.000 ccm a výkonu 518 koní. Bugina je na váhovém limitu pro tento typ motoru, takže váží 725 kg. Poměr hmotnost / výkon není tím pádem nepříjemný :-) Na tvrdém podkladu by naše auto mělo zrychlovat z 0 – 100 km kolem 2 vteřin, maximální rychlost je dle tratě a převodů 180 – 200 km/h. Vzhledem k parametrům těchto speciálů je samotná jízda velmi příjemným zážitkem :-)
Ilustrační foto
Ilustrační foto

Na jaký moment za svojí kariéru nejraději vzpomínáš a který by jsi rychle zapomněl?
"Vždy se dobře vzpomíná na vítězství. Letos jich taky několik bylo, ať už na pardubickém Autoslidu, kde jsme jeli v neznámém autě a se zlomeným prstem, v MR na téměř domácí trati v Přibicích, při Zónových závodech na Slovensku či nějvětším svátku AC v Rakousku. Je těžké vybrat ten nejsilnější zážitek. Vlastně ano, vůbec první vítězství ještě s plechovým autem v roce 2000. A nejhorší? Čekání na rentgen páteře po nehodě při ME v Přerově 2006."
Ilustrační foto
Ilustrační foto

Letos na Autoslide jsi se představil s buginou Jirky Svobody o obsahu 1600ccm. Co následující Autoslide, který už pomalu klepe na dveře? Pojedeš?
"Autoslidu se chci opět zúčastnit, jestli budeme mít nachystanou techniku, tak obou, i slovenského. Loni mi Žarnovica moc nevyšla – skončil jsem 3. a samozřejmě je to velmi motivující vrátit se zpět na vrchol."

Kterou trať máš nejraději?
"No tak samozřejmě již zmíněné domácí Přibice, dále slovenský Lučenec, maďarský Nyirád a poslední dobou přicházím na chuť Poříčí. Co opravdu nemusím, tak jsou obě evropské německé tratě, Sedlčany – kde někdo vymyslel dvě úplně nesmyslné zatáčky kam se velké auto prostě nevejde a bohužel Humpolec, který se i přes enormní snahu pořadatelů nedaří udržet ve sjízdném stavu a auto je po jednom závodě zhuntované víc než za celý zbytek sezóny."
Ilustrační foto
Ilustrační foto

Co příští sezóna? Už máš jasno co pojedeš?
"Určitě pojedu kompletní Mistrovství republiky a chtěl bych se taky sklouznout na nějakém ME. Vzhledem k časové vytíženosti a hlavně tomu, že pojedou obě dvě moje děti, nepočítám s účastí v kompletním seriálu ME."

Děkuji za rozhovor a přeji hodně štestí


/ Zpět na přehled článků

/Související články

Racing-Mania.cz

ME v Nové Pace [SHRNUTÍ]

07.07.2010 08:01

Článek David Jeřábek, Ostatní

Racing-Mania.cz

MMČR v autokrosu Dolní Bousov [SHRNUTÍ]

14.07.2010 16:53

Článek David Jeřábek, Ostatní

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/Fotogalerie z testu VW Pola R WRC ve Španělsku [+VIDEO]

/ Další video...