Ondra Musil vicemistr Evropy z let 2007 a 2008 v divizi D3A letos nasadil nový vůz, s úplně novým motorem Vauxhall. Sezóna byla úspěšná a Ondra skončil na třetí pozici v mistrovství Evropy. Republikové závody jel sporadicky. Na závodech v Poříčí však Ondra vyhrál dvakrát. Proč? To se dozvíte o několik řádků níže.
Ilustrační foto
Ondro letos třetí místo v ME v divizi D3A. Po dvou druhých místech 2007, 2008 propad o jednu příčku. Jak jsi spokojen se sezónou? "Já osobně jsem hodně spokojen. Už minulý rok jsme vyvíjeli nové auto s automobilovým motorem, ale nepodařilo se nám ho uvést do takového stavu, aby bylo schopné konkurovat. Po letošním testování jsem se rozhodli nový vůz konečně nasadit. Jak už to tak ale bývá tak nic není tak jednoduché jak se zdá. Každé nové auto má svoje dětské nemoci, které se postupem času začaly objevovat. Než se nám povedlo odstranit tyto chyby byl už konec sezóny. I přesto všechno se nám podařili i hezké výsledky. Za zmínku stojí určitě 1. místo v Maďarsku, nebo druhé v Německu. Dá se říct, že když auto fungovalo tak jak by mělo sahali jsme vždy po příčkách nejvyšších."
Ilustrační foto
Několik sezón jsi své aktivity přesměroval právě na Evropu. Nechybí ti trošku závodění na domácí půdě? Letos jsi v MMČR startoval jen třikrát. "Jet celý šampionát ME a MMČR je opravdu náročné. Jak finančně tak časově, proto se naše priority upíraly spíše ne ME. Na MMČR se mi nelibí to, že závody sou strašně zdlouhavé a člověk tak zabije celý víkend. Nevím proč se neujala organizace z Poříčí, kdy se závody malých bugin jely v sobotu a naše se přesunuly na neděli. U spousty lidí to mělo dobrý ohlas, ale výsledek to nemělo žádný."
Ilustrační foto
Představ nám svůj vůz. "Konstrukce rámu a ostatních komponentů je shodná jako u mého minulého vozu. Tady je jen jeda velká změna a to je motor. Je to motor Vauxhall 1,6, který si připravujeme sami, ke kterému je 5ti stupňová převodovka."
Archiv jezdce
Na setkání mistrů v Humpolci v minulém roce jsi startoval s buginou Petra Bartoše v královské divizi. Jaký to byl zážitek řídit "mistrovské auto"? "Zážitek to byl určitě nezapomenutelný. Výkon vozů v divizi D3 a D3A je opravdu obrovský. Bylo to znát hlavně na rovinkách, kdy se akcelerace nedá popsat slovy."
Jízda s buginou Petra Bartoše
Při startu v Poříčí jste si s Petrem Bartošem vyzkoušeli noční rybaření. Ty jsi byl hodně úspěšný. Poprvé na rybách a hned Amur. "Ano je to pravda. Po sobotním tréninku jsem se připojil k "Foglovi", který je rybářem a shodou okolností měl své vybavení v Poříčí. Začalo to docela nevině, když jsme si začali jen tak povídat a Petr mi nahodil jeden prut, abych tam prý neseděl jen tak. Po hodině a půl kdy jsme zaznamenali nějaké malé úlovky a pomalu už jsme balili se mi na háček oběsil :-) ten Amur. Zápas to byl opravdu velký a bez pomoci by se mi to asi nepodařilo, protože jak už bylo zmíněno na rybách sem byl opravdu poprvé v životě. Nutno dodat, že po slavnostním focení a měření jsme ho pustili zpátky. Takže tam čeká na někoho dalšího."
Ilustrační foto
Předpokládám, než jsi ho pustil tak jsi měl přání v nedělním závodě zvítězit, což se podařilo.Jak pro tebe ten vítězný víkend probíhal? "Jelikož republiku jezdíme spíše jako testování tak i závody probíhají v klidnější atmosféře. Až na malý kontakt ve finále jsem si s přehledem dojel pro vítězství a tím vlastně získal "dvě" první místa v jednom víkendu."
Ilustrační foto
Sézoně 2009 odzvonilo. Co sezóna příští? Už máš nějaké plány? Zůstaneš v D3A? Závodit na Setkání mistrů v Sosnové nebudeš? "V příští sezóně určitě zůstaneme u letošního auta, jen přes zimu uděláme jisté úpravy, ke kterým jsme dospěli během sezony a na které nebylo dostatek času. Do D3 ani jinam se nechystám. V Sosnové budu pouze jako divák, protože po posledních závodech jsem už auto začali chystat na repasi."