English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Vít Nosálek: Letošní sezóna byla nejlepší v mé kariéře

Zařazeno : Autocross, Nosálek

Tomáš Němec, 18.12.2009 08:18
Tisknout článek
Kategorie : Ostatní; zobrazeno : 7012x


Vít Nosálek, letos jednoznačně nejůspěšnější český autokrosař. Titul mistra Evropy i republiky mluví za vše. Jak vzpomíná na letošní sezónu, jaké bylo svezení s buginou v divizi D3 zapůjčenou od Petra Turka a jak to vypadá s jeho plány na příští rok? Vše podstatné o tomto králi Evropy v divizi šestnáctistovek se dozvíte v následujícím rozhovoru.
Ilustrační foto
Ilustrační foto
Víťo, letos na co jsi sáhl to se povedlo. Získal jsi titul mistra Evropy i mistra republiky. Jaká pro Tebe sezóna byla?
"Byla perfektní a zatím nejlepší v mé kariéře. Byla také velice náročná ve všech směrech. Vypořádali jsme se se všemi problémy a hlavně jsem měl letos to správné závodnické štěstí!"

Popiš nám Tvoji buginu?
"Jedná se o buginu koncepce s automobilovým motorem Škoda 1600 s výkonem přes 220Hp, váha stroje je kolem 520Kg a rychlost dle převodů na jednotlivou trať 160-170Kmh. Konstrukce je kompletně Petra Turka. Kompletní servis a repase si dělám sám."
Start se čtyřlitrem v Sedlčanech
Start se čtyřlitrem v Sedlčanech

Jediný černý okamžik jsi zažil v Poříčí. Nevině vypadající nehoda se neobešla bez zranění ruky? Co se stalo?
"Po startu v nejlepší pozici mě ani nenapadlo, že když jedu první a jsem na vnitřku zatáčky, že by mě mohl někdo ohrozit jinak, než nějakou nesmyslnou ránou zezadu. Opak byl pravdou, dostal jsem ránu od Musila a nevybíravě mě hodil do svodidel. Při této kolizi mi vyletěl ramenní kloub a svíjel jsem se v bolestech, přičemž se závodilo v klidu dál. Až se mi podařilo rameno nahodit v bugině (běžně pouze lékař!) tak mě velice pobavilo že jsem i přesto, že mi musela stačit jen jedna ruka a nemohl jsem řadit, se ztrátou několika kol soupeře dojel, držel s první trojkou krok nehledě na to že jsem je skoro předjel :-)"
Ilustrační foto
Ilustrační foto

V Sedlčanech, když už jsi měl titul jistý, sis půjčil vůz v královské divizi od Petra Turka. Jak velký rozdíl je mezi šestnáctkou a čtyřlitrem?
"Rozdíl není tak zásadní jako jsem si myslel ale s perfektním autem, které má dostatek výkonu se mi závodilo nádherně! Jde vidět na časech, že D3 jsou jen nepatrně rychlejší než D3A. Řekl bych, že bych tohle auto zvládl, jelikož můj obrovský respekt odpadl hned po první rozjíždce kterou jsem vyhrál :-)"
Ilustrační foto
Ilustrační foto

Popiš mi jednou krátkou větou Tvé soupeře. Hanák, Svoboda, Sekanina, Pospíšilík, Buddelmeyer, Musil, Waldschmidt...
"Všichni jsou to dravci a nedarují ani centimetr místa na trati, S většinou jmenovaných jsme kamarádi a vždycky si máme co říct. Bohužel jsou i vypjaté chvíle kdy jde do tuhého i v depu. Každý se ale musí před těmito výlevy zamyslet jak to vlastně bylo, ale hned po jízdě ta euforie je neuvěřitelná!"
Ilustrační foto
Ilustrační foto

Pamatuješ si na svoji největší havárii?
"No tak to nejde zapomenout. Bylo to asi 4 roky zpět v Německém Matschenbergu. V měřeném tréninku, kdy jsem jel první měřené kolo se tak prášilo, že nešlo absolutně vidět. Jel jsem samozřejmě na plno jako ostatní. Prostě kdo nepodrží - nevyhraje! Jenže hned po prvním kole zůstala ve sjezdu odstavená bugina uprostřed trati a já jen slepě "držel" a sami traťáci tam neviděli takže ani nemávali nebezpečí. Jednoduše jsem skoro v plné rychlosti vpálil do odstavené buginy a tu samotnou přepakroval nárazem o několik metrů jinam a svůj vůz si totálně zničil. Následovala cesta do nemocnice a honem domů to opravit na další závod do Lučence, tenkrát se nám povedlo nemožné, a ve dvou lidech jsme auto opravili během necelých 5 dní, já jsem takřka nespal..."

Kterou českou trat máš nejraději a proč?
"Každopádně Přerov a Nová Paka, protože na ně mám spoustu vzpomínek a přišla na nich i řada cenných úspěchů."
Ilustrační foto
Ilustrační foto

Už máš jasno co bude v následující sezóně? Zůstaneš u šestnáctek nebo plánuješ přestup do čtyřlitrů?
"Jasno mám, čtyřlitry bych za současné reprezentační situace jezdit nemohl, protože bych o reprezentaci přišel. Zůstanu v D3A, jen nevím jak to bude dál ze strany Autoklubu ČR, protože jsem nedostal prémii za titul ME v takové výši jako byla dřív a hrozí tu úplné zrušení reprezentace na příští rok.V současné době nevím, jak dalece se mám připravovat na novou sezónu, protože jestli tahle podpora opravdu nebude, tak budu muset se závoděním bohužel skončit z důvodu nedostatku financí."

Děkuji za rozhovor a ať se daří!


/ Zpět na přehled článků

/Související články

Racing-Mania.cz

ME v Nové Pace [SHRNUTÍ]

07.07.2010 08:01

Článek David Jeřábek, Ostatní

Racing-Mania.cz

MMČR v autokrosu Dolní Bousov [SHRNUTÍ]

14.07.2010 16:53

Článek David Jeřábek, Ostatní

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/Gryazin

/ Další video...