Jakub má za sebou zatím dva mistrovské závody. Poslední autocrossový v Sedlčanech a poslední rallycrossový v Sosnové. Pilotuje zbrusu nový Peugeot 206, na kterého přesedlal z Trabanta.
Ilustrační foto
Ano je to tak. Jakub už od svých deseti let jezdil trabantcross a nutno podoknout, že jen těžko hledal přemožitele. Jeho bratr Václav je úspěšný motocyklový závodník, ale Jakub říká, že ho auta prostě chytla víc.
Jaké byli roky strávené za volantem Trabantu a následný přestup mezi "velké kluky" do MMČR, co pojede letos a jaké to je koulet se s Trabantem i několikrát za den? To vše a ještě mnohem víc si přečtete v následujícím rozhovoru.
Jakube, začínal jsi v trabant crossu, ale už je to pěkná řádka let. Od kolika vůbec závodíš? "Závodit jsem začal asi v 10ti letech, takže pár let už to je. Trabantcross byl nejvhodnější, protože tam jsem se toho mohl co nejvíce naučit mezi staršími a zkušenějšími jezdci, než třeba v racer buggy."
Ilustrační foto
Tvůj brácha Vašek závodí na silničních motocyklech (2x mistr ČR v SuperSportech a jednou mistr ČR ve 125 ccm). Tebe to k motorkám nikdy netáhlo? "Tak to víš, že mě to táhlo. Rád jezdím na motorce, minibice, crossce, ale auto je auto. Auto mě prostě chytlo víc a taky dvě věci se zároveň dělat nedají.:-)"
Ilustrační foto
V trabantech jsi vyhrával, ale přišli i kotrmelce a krkolomné situace. Máš nějakou veselou historku? "V trabantech se mi dařilo, jelikož jsme měli dobré motory. Když to jelo, tak jak mělo, tak se většinou zadařilo na bednu. Kotrmelců byla spousta, někdy i tři za den. Tenkrát v Nové Pace nám štěstí nepřálo. Ve finále jsem šel přes střechu a když mě otočili ještě jsem dojel do cíle se zablokovanou zadní nápravou. Ale takových kotrmelců bylo víc. Třeba v Dolním Bousově jsem udělal dvě boudy jenom v rozjížďkách. Ve finále jsem to završil takovým kotrmelcem, že se Trabantovi ani kola netočily. Už ani jako trabant nevypadal.:-D"
Ilustrační foto
Koncem minulé sezóny jsi vytáhl novou zbraň, Peugeot 206. Popíšeš nám ho? Jak dlouho jste ho stavěli?"Ano, stavba trvala asi 3 roky. Dalo by se to určitě stihnout dřív (klidně i za rok), ale my jsme si s tím dali záležet, vypiplali jsme si to podle svého. Pod kapotou má přes 200 koní, pod těch 200 by to ani nemělo cenu. Zajímavý je už tím, že jsme si ho dělali komplet doma, přesně podle našich představ. Samozřejmě motor jsme si nechali udělat."
Ilustrační foto
Tvůj první republikový závod MMČR v autocrossu byl v Sedlčanech. Jaké to bylo poprvé mezi velkými kluky?"První závod byl skvělý. Ani jsme nečekali, že se nám tam podaří zajet tak dobře, jeli jsme to prostě zkusit a bylo z toho krásný 4. místo, takže velká spokojenost! A kdyby byla ve finále suchá trať, třeba by to dalo i na tu bednu."
Ilustrační foto
Další závod bylo MMČR v Rallycrossu v Sosnové. Popíšeš nám ho? Jedno vyloučení a tvrdý souboj s Jirkou Kazilem. "Na Sosnovou jsem se těšil, protože ta trať se mi už dlouho líbí, ale nakonec jsem byl zklamaný. Celý víkend pršelo a my neměli sebou dobré pneumatiky na mokro. Takže jsem jel, jak jen to šlo. Co se týká toho vyloučení, bylo to rozhodnutí komisařů a mě už nešlo o žádný body. Podle mě to bylo na hraně. No, a co se týká Jirky Kazila. Ten mě chtěl přetočit ve finále C, ale to bylo docela zbytečný, jak jsi mohl sám vidět. Jirka jel ob auto přede mnou, takže já jsem s ním neměl kontakt (z mé strany). Ale takový jsou závody.:-)"
Ilustrační foto
Máš nějakého oblíbeného jezdce? Nějaký vzor? A proč? "Paradoxně mám nejoblíbenějšího jezdce v motorkách, Valentina Rossiho. To je ten správný blázen, závodník, jak má být. A v autech by to asi byl Colin McRae, ale samozřejmě oblíbených jezdců by se našlo více."
Co letošní sezóna? Kde Tě mohou fanoušci vidět? "Letošní sezónu pojedu MMČR autocross v divizi 5. A co se týká MMČR v rallycrosse, tak chceme jet jenom ty tři závody co se jedou u nás (2x Sedlčany a 1x Sosnová). Jestli se vydáme taky nějak mimo ČR se uvidí až podle výsledků."