English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Roman Kalvoda: Výkon našeho auta je přes 550 koní [ROZHOVOR]

Zařazeno : Autocross, Kalvoda

Tomáš Němec, 14.05.2010 15:28
Tisknout článek
Kategorie : Ostatní; zobrazeno : 9722x


Ani jsme se nenadáli a druhé klání v Timeseal MMČR v Autocrossu je tu. Už zítra se jezdci začnou sjíždět do Přerova. Chybět nebude ani Roman Kalvoda. Třetí muž z Nové Paky by chtěl vyhrát, ale pokud bude na bedně, zklamaný nebude. Tento sympatický jezdec, pilotující speciál v královské divizi, byl v Pace neskutečně rychlý.
Ilustrační foto
Ilustrační foto
Romanovo depo není ovšem jen o jedné bugině. Mascom cup. To je nově vypsaný kalendář závodů takzvaných Kartcrossů. Srdcem tohoto projektu je právě Roman, který tyto malé buginy vyrábí a provozuje. Jaké mají tyto buginy parametry, za kolik se dají pořídit, či pronajmout to vše i mnohem více si přečtete v následujícím rozhovoru.

Romane, první závod sezóny 2010 v Nové Pace je za námi a vy jste bral zelený věnec za třetí místo. Jak jste spokojený s vozem a se sebou ?
"Hned v druhém tréninku nám odešla převodovka, což je největší slabina našeho auta. Dá se říci, že jsem s tím tak trochu počítal a až zas tolik mě to nezaskočilo. S tréninkovým časem a s vývojem v rozjíždkách jsem velmi spokojený. Chybka přišla až ve finálové jízdě a to díky mě. Vybral jsem si prostřední místo na prvním roštu a nevybral jsem tu nejčastěji volenou pravou stranu a teď s odstupem času mohu říct, že mě tato špatná volba stála první místo."
Ilustrační foto
Ilustrační foto

Váš autokrosový speciál je postavený do divize D3 a v Pace mi připadal, že nabral ještě více na síle...
"Auto je kompletně naší konstrukce, kromě motoru. S motorem nám pomáhá firma Marat Motorsport a v dnešní době můžeme říct, že v motoru máme velké rezervy, ale díky problémům s převodovkou, nemůžeme výkon ještě navýšit. Motor jako takový pochází z Mitsubishi Lancer EVO IX a nyní by v něm mělo být něco přes 550 koní."

U vás v depu ovšem nestála jen jedna bugina, ale ještě smečka malých, v Evropě velice populárních Kartcrosů. Kdy se zrodila myšlenka postavit a provozovat tyto buginy v Čechách?
"No tak, zrodilo se to při mém prvním startu v Portugalsku, kde jsem tyto vozy viděl závodit. Díky jednoduchosti konstrukce a relativně malé nákladnosti tohoto sportu jsem se rozhodl do toho jít. Mým cílem je vlastně zapojit a přiblížit tento sport veřejnosti, která by si za normálních okolností nemohla dovolit závodit a díky těmto vozům si můžou splnit svůj sen, stejně jako já jsem si splnil ten svůj, a usednout do kokpitu tohoto vozu a zazávodit si."
Ilustrační foto
Ilustrační foto

Popíšete nám tedy tento závodní vůz ?
"Tak je to auto o rozměrech : délka 2,60, šířka 1,60 , výška 40, auto je poháněné jednou, zadní nápravou, motor je z motorky se sekvenčním řazením a výkon motoru se pohybuje od 100 do 130 koní. Auta nemají zpátečku a tak jezdec musí počítat s tím, že pokud udělá chybku a zůstane blízko svodidel… závod pro něho tak může skončit."

Jak jste spokojený s prvním startem Kart Crossových bugin na ryze autokrosové trati ? Svoji premiéru si odbyly v Sosnové.

"Tak já když jsem mluvil s organizátory z Nové Paky, zda tuto kategorii zařadit na závodiště v Nové Pace, měl jsem upřímně strach. Nikdo nevěděl, jak se vůz bude chovat ve sjezdu z kopce, ale byl jsem mile překvapen, protože auta až na malé drobnosti fungovala. Na to ale kolik bylo na startu aut, bylo závad velmi málo. Věřím ale, že jsme již všechny tyto chybičky odstranily a už bude 100% úspěšnost."
Ilustrační foto
Ilustrační foto

Zajímalo by mne , za kolik peněz si mohu takovou buginou koupit, či pronajmout ?
"V první řadě musím říct, že pokud někdo uvažuje jet Kart Crossem alespoň dvě sezóny, vyplatí se mu vůz koupit. V případě koupě je cena závislá od stupně výbavy. Motor může být plněn karburátorem nebo vstřikováním, tam se dost cena liší. Nejlevnější Kart Cross se dá pořídit již od 280 – 290 tisíc ale cena se může vyšplhat až na 350 tisíc. Pokud bychom měli mluvit o pronájmu, tak pronájem jedné z 5-ti bugin, které máme k dispozici by byl 20 tisíc na závod, pokud by byl motor osazen karburátorem a pokud by měl motor Honda RR 125 koní cca 25 tisíc."

Vraťme se k Vašim závodům, jaká je Vaše nejoblíbenější trať ?
"No mě sedí v podstatě všechny české tratě, ale nejraději mám asi Novou Paku, Poříčí a Přerov"
Ilustrační foto
Ilustrační foto

Jakého vítězství si ceníte nejvíce ?
"No nejvíce asi vítězství na ME v Seelow (Německo) v roce 2007 . To byl asi můj největší úspěch, kterého si opravdu cením."

A na co byste nejraději zapomněl ?
"No asi nehoda v Jablonném v Podještědí v roce 1994."
Ilustrační foto - foto: Vojta Kára
Ilustrační foto - foto: Vojta Kára

S jakými ambicemi budete startovat v Přerově ?
"No samozřejmě přerovská trať mě a autu bude velice vyhovovat a chtěl bych zde vyhrát. Pokud budu do třetího místa, zklamaný nebudu."

Děkuji za rozhovor a přeji hodně štěstí


/ Zpět na přehled článků

/Související články

Racing-Mania.cz

ME v Nové Pace [SHRNUTÍ]

07.07.2010 08:01

Článek David Jeřábek, Ostatní

Racing-Mania.cz

MMČR v autokrosu Dolní Bousov [SHRNUTÍ]

14.07.2010 16:53

Článek David Jeřábek, Ostatní

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/Bryan Bouffier testoval Peugeot 207 S2000 Evo 2012 [VIDEO]

/ Další video...