Již v pátek se na závodiště sjížděly natěšené posádky, aby si po dlouhé cestě stačily odpočinout a připravit se na sobotní horký a prašný den. Na programu sobotního dne byl volný trénink, který není povinný a dva měřené tréninky, ve kterých musí jezdec absolvovat alespoň jedno měřené kolo aby byl připuštěn do závodu samotného. Vrcholem sobotního dne byla první rozjížďka.
Divize Junior BuggyZde bylo převzato celkem 19 vozidel a k největším favoritům patřil Krisztian Szabó
z Maďarska. Ten už od prvních měřených tréninků nedával svým soupeřům šanci a bylo zřejmé, že pokud nebude mít technické problémy bude jen těžko k poražení. To už se nedalo říct a domácí Ivaně Kuželové, která se do finále A dostala až díky postupu z finále B.
Finálové jízdě vévodil stylem start-cíl Krisztian Szabó a i když se Jakub Kubíček snažil seč mohl, nedokázal Krisztiana předjet a dojel si tak pro druhé místo. Jako třetí spatřil cíl Karel Kupec, který letos startuje v republikovém mistrovství s plechovým vozem divize D6. Čtvrté místo obsadil jeho bratr Radomír. Szabó si výhrou v Nové Pace upevnil vedení v Poháru Euraca se 77 body. O šest bodů méně má Jakub Kubíček na místě druhém. Na třetím místě je Vladimír Děmkin s 55 body.
_c4e5d5585e_fd154a5522.jpg)
Ilustrační foto
Divize Tax (plechové vozy)Na start se postavilo 14 posádek a jména jako Kárai, Fejfar, Bartoš, Brožek, Pleskovas slibovala pěkný sport. Měřené tréninky vyhrál Jan Bartoš, což bylo velkým překvapením i pro něho. Že se v této divizi budou odehrávat dramatické souboje jsme se přesvědčili již v sobotní rozjížďce. V té odstartoval skvěle Jan Bartoš ale v první zatáčce ho doslova smetl z druhé řady jedoucí Simon Peetoom. Ten byl nakonec z této rozjížďky diskvalifikován a navíc dostal pokutu 300 eur.
Do finále se dle předpokladů postavili do první řady Fejfar, Bartoš a Kvashnin. Nejlépe se povedlo dostartovat Vaškovi Fejfarovi, který si svou první pozici udržel až do cíle. Alexandr Kvashnin se snařil po celou finálovou jízdu atakovat první místo ale nezvládl se před skvěle jedoucího Fejfara dostat a tak obsadil místo druhé. Pro třetí místo si dojel Jan Bartoš, který dokázal za sebou udržet Pauliuse Pleskovase i přes nefungující odstřikovače a jak mi Honza v cíli řekl, poslední kola jel opravdu poslepu.

Ilustrační foto
Smolařem víkendu byl Tamás Kárai, který závod v Nové Pace absolvoval s vypůjčeným vozem. V sobotní první rozjížďce mu chytl motorový prostor a Tamáse musel se závodem rozloučit. Po závodu v Nové Pace je v čele ME Paulius Pleskovas s 71 body, druhý je Ladislav Brožek, který ztrácí jeden bod. Na třetím místě je Alexandr Kvashnin s 54 body a o čtvrté místo se dělí Pavel Sorochinskiy a Jan Bartoš s 53 body.
Divize D3AZatím co v republikovém mistrovství se v této divizi „honí“ 6 posádek, do Nové Paky jich přijelo celkem 39. Měřený tréninky vyhrál Ladislav Hanák před Michaelem Buddelmeyerem. Až pátý měřený čas zajel Vít Nosálek, šestý Ondra Musil a osmý Tomáš Pospišilík. Českým jezdcům však vyšly rozjížďky a tak se ve finálové jízdě postavili do první řady Ondra Musil, Christian Freischlad a Tomáš Pospíšilík. Po skvělém startu se na první místo dostal Ondra Musil, následovaný Tomášem Pospíšilíkem. Pro třetí místo si dojel Christian Freischlad a čtvrté Ladislav Hanák. Celkové pořadí ME po pěti závodech vede Ondřej Musil s 92 body. Na druhém místě je Ladislav Hanák s 60 body a na třetím místě Vít Nosálek s body 57.

Ilustrační foto
Divize D3V nejsilnější divizi se představilo 31jezdců a mezi největší favority patřili Petr Bartoš, Petr Turek, Jaroslav Hošek a Teddy Baudet. Měřené tréninky však vyšly nejlépe Romanu Kalvodovi, který absolvoval nejrychlejší kolo s průměrnou rychlostí 87,3 km/h. Ve finálové jízdě se v první řadě postavil Petr Bartoš s Markem Stloukalem a s holandským překvapením Terry Callaghanem. Ač odstartoval Petr Bartoš skvěle, musel se sklonit před Terry Callaghanem, ten si velice překvapivě dojel pro první místo a jeho radost po průjezdu cílem byla veliká. Naopak zklamání bylo vidět z tváře Petra Bartoše, ač druhý, tak jistě pomýšlel na příčky nejvyšší. Pro třetí místo si dojel Glen van Rosmalen, který se do finále A dostal až z finále B a startoval tak z poslední řady. Glen tak dokázal skoro nemožné a s třetím místem byl jistě velice spokojený.
I přesto, že ve finálové jízdě dorazil Teddy Baudet na pátém místě, udržel si vedení v celkovém počadí ME s 79 body. Na paty mu ale šlape Terry Callaghen se 75 body. Na třetím místě je Petr Bartoš s 69 body.

Ilustrační foto
30. ročník ME v Nové Pace se vydařilo, na startu se sešla spousta velice kvalitních posádek, české barvy byli vidět hodně vysoko. Fanoušci fandili hlasitě a slušně a i přes velice teplé počasí se jich do Nové Paky sjelo opravdu velké množství…