Je sobotní ráno a v Dolním Bousově pomalu vykukuje sluníčko. Závodníci a jejich doprovody se probouzejí, startují své vozy, dotahují poslední šroubky, aby za několik málo hodin mohli vyrazit na trať a naměřit tak své první časy. V tuto chvíli ještě nikdo netuší, jaký to bude pekelný sobotní den. K překvapení všech jako první na trať vyjíždějí jezdci Divize D3 – Junior Buggy. Trať je poměrně překropená a tak se spíše než o jízdu jedná o boj o život.
obrazek
Další vyjížděni jezdci Divize D3 250 ccm3, 125ccm3 a 160ccm3. Trať je již po průjezdu tři divizí poměrně velmi prašná a tak je překvapením, ze vozy Divize D3A vjíždějí do svých měřených tréninků bez úpravy trati. Jako první jede Marek Sekanina a práší se tak, že dle svých slov neviděl pomalu ani na volant. A velké množství prachu může asi za velmi vážnou nehodou Adama Ociepky, který ve vysoké rychlosti najel na krajnici a skončil v kotrmelcích. Chtěl bych touto cestou popřát Adamovi brzké uzdravení.

Ilustrační foto
Od této chvíle začali pořadatele nesmyslně nakropovat trať. Ono je kropit a kropit. Pokud na trať vjede „hovnocuc“ je jasné, že trať nebude pokropená ale prolitá vodou. Což zrovna na trati v Bousově není vhodná kombinace. A taky to po zbytek dne tak vypadalo. Zatímco vozy Dobrovolných hasičů se stříkačkami a možnostmi vodu rozptýlit po celé trati stáli, vozy „hovnocucu“ jezdily a prolívaly závodní dráhu, jak je to šlo. Vrcholem byl řidič jednoho z vozů, který zastavil za první zatáčkou na minimálně tři minuty a nechal vodu téct proudem na jedno místo. Výsledkem byla velmi kluzká druhá pravá zatáčka, na což doplatil Marek Stloukal, který se ve vysoké rychlosti doklouzal až do bariéry, kde předvedl 180 stupňovou vrtuli. Naštěstí vše ustál jak Marek tak i jeho buggina a první rozjížďku dokončil.
Jaký byl následek kropení…. jednoduchý, jízda se stala bojem o udržení na trati, spousta jezdců měla větší i menší problémy na trati , protože jízda na jílové trati, která je prolita vodou je skoro nesjízdná. Namočený jíl, zalepí vzorek pneu a máte tak v okamžiku hladký slick.. a s tím se opravdu autokross jezdit nedá. Pryč ale od tohoto tématu a pojďme se podívat, jak dopadl výsledkově sobotní den….

Ilustrační foto
O kvalitě trati toho bylo již řečeno dost a pojďme se podívat na samotný průběh závodu. V Dolním Bousově se odehráli souboje v 9 divizích a tak se se bylo na co koukat. Neděle přinesla velmi pěkné souboje a tak můžeme začít s rekapitulací. Začněme těmi nejmenšími…..
Divize 3 – 160 RBSvou nadvládu v této Divizi potvrdil Libor Tejéš, který vyhrál třetí závod po sobě a připisuje si dalších dvacet bodů. Jako druhý dojel do cíle Daniel Pytloun, pro kterého to bylo v letošní sezoně první pódiové umístění. Na třetím místě dojel Josef Švorc i on byl výsledkem jistě mile překvapen.
Divize 3 – 125RBPo třetí za sebou vyhrál Robert Škola a začíná se svým soupeřům v celkové klasifikaci pomalu vzdalovat. Z druhého místa měl určitě obrovskou radost Miroslav Fučík a na krásném třetím místě dorazil do cíle Dominik Prokop.
Divize 3 – 250 RBVe finálové jízdě skvěle odstartoval Marek Novák, ale nakonec se propadl až na bramborovou pozici. Finálovou jízdu vyhrál Petr Nikodém, druhý dojel Milan Vaněk a třetí místo vybojoval Václav Novák.

Ilustrační foto
KartcrossV tomto závodu byl papírovým favoritem Roman Polák. V rozjížďkách se sice velice trápil ale ve finálové jízdě, ač startoval z druhé řady a ze vnějšku nedal nikomu šanci. Během několika kol předjel všechny své soupeře a v cíli se tak zaslouženě radoval z prvního místa. Na druhém místě dojel Jiří Havelka a třetí místo obsadil Lumír Vaszily. V celkové pořadí si první místo udržel Jiří Havelka, druhý Roman Polák ale ztrácí pouhé tři body a třetí Ondřej Šlechta bodů 7.
Divize 3 – Junior BuggyPo celý víkend zde bezkonkurenční časy zajížděl Radomír Kupec, který i ve finálové jízdě zvítězil systémem start – cíl. Na druhém místě dojela ve finále Ivana Kuželová, na které bylo vidět jak moc chce vyhrát. Pro třetí místo si dojel po boji s Adamem Roučkou, Petr Zeman, který po několika smolných závodech konečně spatřil cíl, a tak je s třetím místem jistě spokojený. V celkovém pořadí si upevnil vedení Radomír Kupec, který zatím všechny čtyři závody vyhrál. Na druhém místě je Ivana Kuželová a o třetí místo se dělí Jakub Kubíček s Petrem Zemanem.
Divize D6Nejnabitější a bezkonkurenčně nejvyrovnanější divize v autokrosu (a já na ní blb zapomenu). Adeptů na vítězství bylo hned několik. K největším favoritům patřil bezesporu domácí Tomáš Handík s Felicií, Martin Kopena, Karel Kupec, Lukáš Vítek ale ani ostatní piloti nechtěli být pozadu. Ve finálové jízdě stál v první lajně Tomáš Handík, Martin Kopena a Martin Šindelek. Zatímco Handík vystartoval naprosto skvěle a nedal soupeřům šanci. Martin Kopena na startu zaváhal a do první zatáčky přijel až jako třetí. Tím kdo ho předjel nebyl Martin Šindelek, ale Lukáš Vítek, který naprosto skvěle odstartoval z druhé lajny. Tomáš Handík si udržel vedoucí pozici až do cíle a potvrdil tak svou průběžně první pozici v MMČR. Druhé místo v Bousově nakonec obsadil Martin Kopena a na třetím místě dorazil Stanislav Halouska. Všichni tři na Škodě Felicia. V průběžném pořadí vede tedy Tomáš Handík s 77 body. Druhý Martin Kopena má bodů 55 a třetí Jan Ratajský 53 bodů.

Ilustrační foto
Divize D1 + D5Největším smolařem závodu byl bezesporu Dušan Horčička. V jednotlivých rozjížďkách zajížděl velmi slušné časy, ale cíl bohužel nespatřil. Ani finálová jízda mu nevyšla podle představ a po nárazu do meze, lemující bousovskou trať ukončil svou účast ve finálové jízdě. Bohužel auto Dušana je natolik zničené, že ho asi do konce republikového mistrovství již neuvidíme. Druhým smolařem byl Jan Bartoš, ten se přijel do Bousova sklouznout a užít si závod, nicméně jeho motor Škody Fabie byl proti a tak se Honza musel po druhé rozjížďce se závodem rozloučit. A našli bychom i třetího nešťastníka. Jirka Bret přivezl poprvé ukázat svůj nový závodní speciál, krásnou, červenou Škodu Fabii. Nicméně mu stopku vystavil neposlušný diferenciál a tak jsme Fabii mohli vidět v akci pouze v sobotních měřených tréninkách.
Výborný nápad dostal místní závodník Martin Svoboda a pozval do Bousova Daniela Landu. Ten s vozem právě od Martina Svobody ukazoval všem, ze ho závodění baví a ze je i velice rychlý. Vrcholem jeho umění byla finálová jízda, do které odstartoval jako druhý a sváděl krásný souboj s Janem Brožkem. Ten nakonec musel kvůli poruše odstoupit ale drama pro Daniela nekončilo. Před něho se totiž dostal Miroslav Neumann. Landa si Neumanna dvě kola četl ale v předposledním kole zaútočil a dostal se tak na první místo, které s přehledem uhájil až do cíle. Z druhého místa se radoval Miroslav Neumann a na třetím místě dojel Vlastimil Burian. První místo v celkovém pořadí patří Miroslavovi Neumannovi, druhé místo patři Dušanu Horčičkovi a na třetím místě je Vlastimil Burian.

Ilustrační foto
Divize D3AV této divizi se očekával velký souboj mezi Markem Sekaninou a Tomášem Pospíšilíkem. Všem ale ve finálové jízdě vypálil rybník Tomáš Jánoš, který se po skvělém startu ujal vedení. Na druhém místě se držel Tomáš Pospíšilík a třetí byl Marek Sekanina.. V cíly bylo ale vše jinak. Tomáš Pospíšilík v průběhu finálové jízdy odstoupil a Marek Sekanina se tak mohl radovat z druhého místa. Třetí dojel Stanislav Bous. V celkovém pořadí vede stále Marek Sekanina, ale druhý Tomáš Jánoš na něho ztrácí pouhý jeden bod. Třetí Stanislav Bous již má ztrátu 19 bodů.
Divize D3V nejsilnější divizi se podařilo vyhrát Romanu Keřkovi, jako druhý dojel Jan Smrž a třetí místo vybojoval Petr Bartoš. Start finálové jízdy byl jedním z nejdramatičtějších momentů závodu. V na tlačenici v první zatáčce doplatil skvěle jedoucí Marek Stloukal, který byl nakonec klasifikován jako poslední z finálové desítky. V celkové klasifikaci MMČR je na prvním místě Roman Keřka. Na druhém místě a se ztrátou jednoho bodu je Petr Bartoš a na třetím místě se drží Marek Stloukal.
Resumé
Čtvrtý závod seriálu Timeseal Mezinárodního mistrovství České republiky neproběhl určitě bez chyb, doufejme, že se zdejší pořadatelé poučí a na příští rok připraví trať hodnou závodu MMČR.