English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Marek Sekanina [ROZHOVOR]

Tomáš Němec, 19.08.2010 23:24
Tisknout článek
Kategorie : Ostatní; zobrazeno : 7019x


Letos bojuje o titul mistra ČR, ale technika je proti. Blíže k nejvyšší metě má Tomáš Jánoš, ale Marek se nevzdává. Ani v Evropě není cesta růžová . Veliká havárie v Bausce a neúčast ve finále v Nové Pace vypovídají za vše.
Ilustrační foto
Ilustrační foto
Marek, který sedí v autocrossovém speciálu od svých šesti let doufá, že v Přerově na ME se smůla protrhne. Jak je zatím spokojen se sezónou a jak hodnotí to letošní MMČR se dozvíte v následujícím rozhovoru.

Marku poslední závody se ti nedaří. Čím to?

"Tahle sezóna je celá "zakletá". Pár závodů se nám povedlo. Nebyl závod, že by jsme nemuseli něco opravovat a hlavně jsem jel málokdy naplno. Nebyl jsem z rundy nikdy fyzicky unaven a to je špatně. Měl jsem větší možnosti, než jsem mohl předvést a to mě moc mrzí. V zimě jsem se dost věnoval fyzické přípravě, abych mohl hned od začátku závodit naplno. Bohužel ze začátku jsme měli problémy na firmě, kdy tátovi tragicky zahynul jediný firemní společník a první evropské závody jsme byli nuceni zrušit. Pak jsem v Bausce asi moc. Chtěl jsem co nejlepší postavení na startu a nevyšlo to.Vyrobila se z toho velmi těžká havárie a v podstatě komplet zrušený rám a hodně poničených komponentů. Auto se do šroubku rozebralo, co bylo vidět se vyměnilo, ale problémy se skrytými závadami pokračovaly. Například v Německu nás začala zlobit řídící jednotka, které hlásila 160 stupňů teplotu motoru, chyby v mazání atd. V Suzuce nám následně řekli, že jednotka není stavěná na kotrmelce - viz.Bauska. Aby toho nebylo málo, tak od Nové Paky nás trápí problémy s převodovkou, vyskakují nám "kvalty".Opět se vyměnily poškozené věci a nyní jak v Poříčí, tak v Přibicích jsem kvůli tomu nestál na bedně. Rozhodli jsme se jet loňskou verzi se sériovou převodovku a uvidíme. Doufáme že v Přerově už štěstí bude stát při nás a auto i já budeme fungovat na 100%. My do toho dáme maximum a přál bych si, abych si už pořádně zazávodil a mohl jet naplno tak. jak se mi to letos zatím ještě nepovedlo."

V Bausce jsi předvedl strašné salto. Povídej nám o tom?
"V Bausce to bylo divoké. Moc se nám nepovedly tréninky a byl jsem na té trati poprvé a neměl jsem zkušenost s navátým pískem. Pořadatelé tam podklad naváží zpět, takže když vyjedeš ze stopy, tak je problém. Je to trať o jedné stopě a to si myslím, že není dobře. Divák se jezdí dívat na předjíždění a ne na vláček aut. Smazaly by se tak handicapy pomalejších aut, a rychlejších jezdců. Snad se to někdy pořadatelům povede. V Bausce se první rozjížďka nepovedla podle našich představ. A tak jsem nastupoval do rozjížďky s tím, že ji prostě musím zajet nějak dobře protože jsem chtěl rovnou do A-Finále. V předposledním kole jsem se dostal na skoku do cíle před Abrahama a v posledním kole jsem před sebou spatřil Víťu Nosálka. Prostě jsem ho chtěl za každou cenu dojet. Byl jsem příliš rychlý na nájezdu na skok, auto jsem neměl před skokem srovnaný a bouda byla na světe. Naštěstí se mi nic nestalo. Zeptal jsem se ještě otázku ,,jestli to na finále dáme dohromady,, a všechny jsem tím rozesmál, takže věděli,že jsem OK."



Jak se ti líbily odjeté závody v ČR? Organizace a vše kolem...
"Rok od roku se mi zdá ta republika horší. Jezdí jí strašně málo jezdců. Podle mého názoru, kdyby to bylo jako dřív a jezdilo se to jenom v neděli, tak by byla mnohem větší účast. Hodně lidí nemůže už od pátku od rána chybět v práci. Ta organizace na některých tratí je hrozná a nechápu jak se tam vůbec mohou jezdit nějaké závody. Ale za tuto sezónu musím pochválit ty co se podíleli nějak na připravováni trati v Poříčí. Trať byla moc dobře připravená, jen škoda toho deště. Kdybych mohl říct za sebe, raději méně tratí víckrát, než některé tratě, které rychlosti dnešních aut neodpovídají a my pak musíme zbytečně riskovat nesmysl při předjíždění. Jsou pak z toho dohady, kdo do koho narazil atd. Jeden z pořadatelů nám letos řekl ,,co by jste chtěli, vždyť už tak je to rychlý na autocross oproti tomu jak se to jezdilo dřív,,. Toto prostě neberu. Jsou to kecy. Ať udělají na každé trati tři předjížděcí místa, klidně z kopce, ať je to pro diváky zajímavější a my závodníci už se o zbytek postaráme. Proč tři, kdyby někde byly žlutý vlajky, tak aby se dalo jinde předjíždět a nejeli jsme vláček. To je nuda. Určitě by se tím zatraktivnil tento sport. Toto je názor, který není jen z mé hlavy. Dost komunikujeme s diváky a hlavně skalní fandové autocrossu mají podobný názory. Nevím proč na to neslyší pořadatelé a pořád se všichni vymlouvají na krizi, když toto je dlouhodobější problém ještě před krizí. Pak přijde motocross a je tam plno… "

Jak se ti líbí souboje ve vaší divizi v průběhu sezóny?
"V této divizi je hrozně málo startujících na závodech. Jezdí nás 5 až 9 a je to k pláči. V ME je to nejpočetnější divize. Jinak určitě v této sezóně svádíme pěkné souboje s Tomášem Jánošem a také s Tomášem Pospíšilíkem. Je to pro diváky určitě atraktivní, když jedeme kolo na kolo a čeká se na chybu, kterou kdo vyrobí. Moc mě to takhle baví. Škoda, že letos nedrží technika jak by měla. Pěkný závody jsme ukázali všichni tři v Humpolci. To bylo fakt dobrý. Škoda, že republiku jede v naší divizi tak málo kvalitních jezdců, když jich Česká republika má v této divizi tolik. V tomto jsou bezkonkurenční ,,čtyřlitry,, ,kteří si republikové závody užívají a sejdou se vždy v hojném počtu.Jsou to fakt borci."

Poslední závod se jede v říjnu v Sedlčanech. Minulý rok jsi zde vyhrál. Je to oblíbená trať?
"Určitě je to jedna z mých nejoblíbenějších tratí, sedí mi to tam. Mám rád rychlé a technické pasáže na tratích a to tady je.Pokud nás auto bude poslouchat, tak jak má a já budu fungovat na 100 %, tak tento rok tam jedeme vyhrát zase!!"
Ilustrační foto
Ilustrační foto

Bojuješ o titul mistra republiky s Tomášem Jánošem. Tomáš tahá za kratší konec. Jaké cítíš svoje šance?
"Naděje umírá poslední a my budeme bojovat do poslední chvíle. Doufat, že nám to ještě nějak vyjde.Sice jsme na tom docela špatně, jelikož jsme měli letos 4 krát technické problémy, které nám nedovolily bodovat tak, jak bychom si představovali.Uvidíme, nic není ztraceno. Pokud nám dorazí všechny komponenty, tak v Sedlčanech budeme navíc něco nového zkoušet na autě pro příští sezonu, tak uvidíme. Předtím nás ještě čeká exhibiční jízdy pořádané při Závodech do vrchu na domácí trati Ecce homo ve Šternberku. Dále se účastníme se šestnáctkou ukončení sezóny seriálu Závodů do vrchu ,,KW Berg Trophy,, ve Vysokém Mýtě,kdy budeme ukazovat divákům, že autocross je rychlý a adrenalinový sport. Dost lidí, kteří vidí buginu na asfaltu jsou z toho vedle a ptají se, kde se to dá vidět. Bugina na asfaltu v ,,driftu,, je fakt mazec. Dělám to rád a jsem spokojenej, když se lidi baví a přijdou mi to i říct,že se jim to líbí. Jsem rád za všechny fandy, kteří za námi chodí a posouvají nás dál, že to fakt k něčemu je. "

O tomto víkendu ME v Přerově. Jakými ambicemi budeš nastupovat do závodu?

"Do závodu budu nastupovat s tím, že už by jsme neměli mít žádné problémy s převodovkou, takže by měly odpadnout zbytečný stresy. Budeme se soustředit, aby jsme postoupili do A-finále a tam zajeli co nejlepší výsledek. Jinak zase přijede náš kámoš Detlef a něco hezkého namaluje na holky, aby to i diváci neměli tak jednotvárný. Chtěl bych v Přerově něco zajet, už bych chtěl tu smůlu v Evropě prolomit. Táta – manager sice říká ,,co tě nezabije,to tě posílí,, ,ale letos už je toho fakt dost."

Nám nezbývá, než Markovi popřát hodně štěstí

/ Zpět na přehled článků

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/Bedna pro J-M Motors na Rally Orlické Hory 2014

/ Další video...